مدیرکل استاندارد ایلام گفت: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران، نظارت بر اجرای خدمات توزیع گاز مایع سیلندری مورد مصرف در لوازم گاز سوز خانگی می باشد.
کد خبر: ۹۸۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 09 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ همتی با بیان اینکه ، روش اجرایی صدور، تمدید، تجدید، تعلیق، ابطال و صدور مجدد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، بازرسی ادواری سالیانه از این مراکز خدماتی توسط شرکت های بازرسی ذیصلاح الزامی می باشد اظهار داشت: مالکین جایگاه ها و تأسیسات سیلندر پرکنی موظف اند سالانه نسبت به درخواست بازرسی از شرکت های تأیید صلاحیت شده بازرسی، اقدام نمایند.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اینکه، در حال حاضر توزیع گاز مایع سیلندری به منظور استفاده در خودرو به عنوان سوخت ممنوع می باشد افزود: این سازمان هیچگونه مسئولیتی در قبال خطرات احتمالی ناشی از استفاده غیرمجاز در این خصوص ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: خدمات جایگاه ها و تأسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع، طبق استاندارد ملی، اجباری بوده و تولید، تمرکز، عرضه و فروش مخازن گاز مایع، بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر ممنوع می باشد.

مدیرکل استاندارد ایلام، در پایان با اشاره به عدم استانداردسازی تعدادای از مراکز خدمات سیلندر پرکنی، در سطح استان خاطر نشان کرد: این مراکز باید هر چه سریعتر نسبت به انجام بازرسی واحدهای خود از طریق شرکت های ذیصلاح اقدام نمایند و در غیر این صورت طبق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد پروانه واحد تعلیق و سپس ابطال می گردد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار