معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سهمیه داروی استان به صورت هفتگی تامین می‌شود و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.
کد خبر: ۹۸۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 07 August 2021

به گزارش تابناک لرستان " محسن اسدبیگی" روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: محدودیت دارویی یا کمبود برندهای خاص به معنای کمبود آن دارو نیست و خوشبختانه هیچگونه کمبود داروی ضروری و اساسی در لرستان نداریم فقط ممکن است در برخی برندها یا شرکت‌های خاصی کمبود وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: سرم و آب مقطر به میزان کافی در انبارهای دارویی لرستان موجود است و در این زمینه مشکلی نداریم.

اسدبیگی با اشاره به گستردگی شیوع ویروس کرونا  و داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا افزود: ویروس کرونا هنوز ناشناخته است و داروی خاصی ندارد.

وی اظهار داشت: قدرت انتشار سویه جدید ویروس (کرونا دلتا) که اکنون درگیر آن هستیم از سویه اولیه آن، ۱۰۰ برابر و قدرت تکثیر شوندگی آن، یکهزار برابر بیشتر است.
وی با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، به واکسن‌های موجود کرونا اشاره کرد و افزود: همه واکسن‌ها موجود در کشور برای پیشگیری از ابتلا به کرونا خوب هستند و از مرگ و میر جلوگیری و شدت بیماری را کم می‌کنند و در این پیک جدید شاهدیم که آنها که واکسینه شدند، مصونیت بیشتری دارند.

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار