رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر مقدس قم گفت:سیاست اورهال سازی ناوگان اتوبوسرانی در قم پیگیری شده است، ضمن آن که باید دانست که قم به بیش از 300 اتوبوس نیاز دارد.
کد خبر: ۹۸۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 05 August 2021

به گزارش تابناک قم، روح الله امراللهی در نشست اختتامیه دوره پنجم شورای اسلامی شهر با بیان این که 75 درصد فصل بودجه‌ای شهرداری مربوط به پروژه‌های عمرانی است اظهارکرد: نظارت بر برخی سازمان‌های تابعه شهرداری مانند سازمان پایانه‌ها، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، توسعه و عمران و همچنین سازمان قطار شهری از جمله وظایف کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین بحث‌های عمرانی شورای شهر پنجم، بررسی طرح جامع شهر با سه مؤلفه نظام شبکه معابر، ساختار کالبدی و همچنین نظام عملکردی و کاربری بود، بویژه آن که قم با محرومیت‌های کالبدی مواجه است.

امراللهی ادامه داد: به طور مثال دو مورد از پروژه‌های عمرانی قم یعنی محور عمار یاسر و همچنین محور چهارراه سجادیه به سمت خیابان شهید دل آذر در طرح شهری سال 1346 قرار داشته، اما همچنان بعد از گذشت 54 سال به نتیجه نرسیده است.

وی به تلاش شورای پنجم برای بهینه سازی بودجه در بحث تملک معابر برای ترمیم کالبد شهر توجه داد و گفت: در آغاز فعالیت شورای شهر پنجم، 16 خیابان بن بست در شهر إحصا شد که این موارد در حال حاضر کاهش جدی را نشان می دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در حال تکمیل ساختار معابر شهر است اضافه کرد: برخی چنین می‌اندیشند که شهر به سمت خودرومحور شدن در حرکت است، در حالی که مدیریت شهری بیشتر هدف تکمیل ساختار معابر شهر را پیگیری می کند.

امراللهی همچنین به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون متبوع خود پرداخت و یادآور شد: از دولت جدید انقلابی انتظار است تا به پروژه‌های عمرانی فرهنگی و ورزشی در شهر قم توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به این که 300 نقطه آبگرفتگی در شهر کم باران قم شناسایی شد افزود: این نقاط در حال حاضر و با احداث 750 چاه جذبی به کمتر از 80 مورد رسیده است.

امراللهی سپس به موضوع کمبود بودجه برای خرید اتوبوس‌های شهری توجه داد و اظهار کرد: سیاست اورهال سازی ناوگان اتوبوسرانی در قم پیگیری شده است، ضمن آن که باید دانست که قم به بیش از 300 اتوبوس نیاز دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم همچنین به رکوردشکنی مدیریت شهری قم در چهار سال گذشته و در موضوع آسفالت اشاره کرد و گفت: بالغ بر یک میلیون و 100 هزار تُن آسفالت برای احداث و روکش پروژه‌های شهری در قم مورد استفاده قرار گرفته که این حجم از آسفالت در مقایسه با همه شهرهای کشور در رتبه نخست قرار دارد.

وی همچنین به آرام سازی خیابان‌های ارم و انقلاب به عنوان خیابان‌های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) توجه داد و با اشاره به موضوع قطار شهری قم بیان داشت: رشد فاز اول خط یک مترو قم در حال حاضر به بیش از 80 درصد رسیده است، ضمن آن که راه اندازی این فاز در سال جاری نیازمند قرض دو رام قطار برای این پروژه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار