مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت آباد فراهم شده و بزودی این پایانه استراتژیک وارد فاز اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 31 July 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام افزود: پایانه دولت آباد به عنوان یکی از بزرگترین پایانه های تعمیراتی شبکه مترو تهران در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار واقع شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت این پایانه برای ۵۸ رام قطار و در خط ۶ متروی تهران پیش بینی شده است که تمام سطوح تعمیراتی تا سطح تعمیرات سالانه در آن انجام خواهد شد، پایانه دولت آباد با ظرفیت تعمیرات ۲ هزار واگن در سال، امکان تعمیر اساسی قطارهای خط ۶ و همچنین خطوط ۷، ۸، ۹ را دارا بوده و بدین ترتیب یکی از نیازهای اساسی شبکه مترو تهران مبنی بر ایجاد محلی برای تعمیرات اساسی قطارهای مترو با ساخت آن برآورده می شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید کرد: فاز نخست این پایانه در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار و شامل ساختمانهای اداری و تجهیزاتی، محوطه سازی، تونل ارتباطی، راههای دسترسی، سوله های پارکینگ و تعمیرگاهی، خط تست و تأسیسات برقی و مکانیکی احداث خواهد شد.

امام در پایان با ذکر این نکته که ۷۰ درصد بودجه مورد نیاز برای ساخت پایانه دولت آباد از طریق روشهای پرداخت غیر نقد و تهاتر املاک تأمین می شود، گفت : با راه اندازی این پایانه، حجم قابل ملاحظه ای از خدمات تعمیر و نگهداری قطارها به مجموعه مذکور منتقل می شود که یکی از اثرات زود هنگام آن، ‌ افزایش نرخ دسترسی به ناوگان موجود، ‌کاهش زمان تعمیر و نیز زمان انتظار برای استفاده مجدد از قطارها و در نتیجه کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها و افزایش بازدهی شبکه مترو تهران خواهد بود.

 ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار