مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از برگزاری جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ تحت عنوان "مهربان با طبیعت" خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 26 July 2021
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از برگزاری جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ تحت عنوان "مهربان با طبیعت" خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، محسن جعفری‌نژادبسطامی با اشاره به اینکه منظور از ۲۰ در ۲۰ اندازه نقاشی‌هاست، اظهار کرد: آثار ارسالی به جشنواره باید در اندازه ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر باشند. 

وی تصریح کرد: سه نفر از اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا که عبارتند از مهدی پرستار شهری، آزاده مرادی و احمد میرزایی‌خرم این جشنواره را داوری می‌کنند.

جعفری‌نژادبسطامی با بیان اینکه جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود، افزود: تاکنون ۱۵۰ اثر از ۱۲ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است، فراخوان این رویداد هنری اول تیرماه سال‌جاری و همزمان با روز محیط‌بان منتشر شد و با وجو اینکه مهلت فراخوان به پایان رسیده، اما ارسال آثاری که به‌دلیل تعطیلات روز‌های گذشته همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: جشنواره در تکنیک‌های مختلف نقاشی مانند مداد رنگی، رنگ و روغن، گواش، آبرنگ و ترکیب مواد است و سبک‌های مختلفی همچون کلاژ، تصویرسازی، امپرسیونیسم، سورئالیسم، اکسپرسیونیسم، رئالیسم را شامل می‌شود.

به گفته مدیر کل محیط زیست استان همدان به سه نفر برگزیده جشنواره جایزه نقدی و لوح افتخار داده می‌شود و ۲۰ اثر برگزیده نیز گواهی معتبر شرکت در جشنواره را دریافت می‌کنند.

جعفری‌نژادبسطامی با بیان اینکه علاوه بر برگزاری جشنواره، نمایشگاهی به‌صورت حضوری و مجازی برپا خواهد شد، مطرح کرد: درحال رایزنی برای برگزاری نمایشگاه حضوری در عمارت نظری و در فضای باز هستیم و نمایشگاه مجازی نیز در سایت‌های خبری، فضای مجازی و سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی، هنری ۱۲ مردادماه است و نمایشگاه آثار نیز از ۱۲ تا ۱۹ برقرار خواهد بود، همچنین ورکشاپ آشنایی با تکنیک‌های نقاشی با تدریس مهدی پرستار شهری برگزار می‌شود که زمان برپایی آن با توجه به شرایط کرونایی متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان با اشاره به اینکه هر هنرمند می‌توانست سه اثر به جشنواره ارسال کند، گفت: موضوعات این جشنواره "محیط زیست، طبیعت و محیط‌بان" است و آثار باید در اندازه ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار