معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان:
تابناک: معاون شرکت آبفا اصفهان با بیان اینکه سیلابی شدن زاینده رود ظرفیت تولیدآب در اصفهان را کاهش داده است.
کد خبر: ۹۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 20 September 2015
به گزارش تابناک، حسن غلامی در مورد قطعی آب آشامیدنی در برخی نقاط اصفهان از صبح امروز، اظهار داشت: بدنبال وقوع سیلاب در بالا دست رودخانه زاینده رود در ابتدای شب گذشته کدورت آب به۳۰۰ PPM رسید. این درحالست که این رقم در نیمه های شب به ۱۵ هزار PPM رسید که منجر به مختل شدن فرایند تصفیه در تصفیه خانه باباشیخعلی شد به طوریکه دبی تصفیه خانه به حدود ۵.۱ مترمکعب در ثانیه کاهش یافت درحالیکه ظرفیت تصفیه خانه در شرایط طبیعی ۵.۱۱ مترمکعب است.

وی افزود: ابتدای صبح امروز کدورت آب به ۶ هزار PPM رسید و سپس با خروج گل و لای از آب ورودی به تصفیه خانه ساعت ۱۲ ظهر کدورت به ۳۰۰ PPM رسید و این امر باعث شد که دبی تصفیه خانه به حدود ۲ مترمکعب افزایش یابد. همچنین با بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه و خروج گل و لای از تأسیسات انتظار می رود تا عصر امروز دبی تصفیه خانه به ۵ مترمکعب در ثانیه افزایش یابد.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود با تثبیت کدورت آب ورودی فاز دوم ۵ مترمکعب دیگر به ظرفیت تصفیه خانه افزوده شود و نهایتاً با کاهش کدورت دبی تصفیه خانه به ظرفیت نرمال که ۵.۱۱ مترمکعب است برسد که انتظار می رود این مهم تا ساعات پایانی شب در صورتی که سیلی به وقوع نپیوندد حاصل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ درصد تصفیه خانه باباشیخعلی در مدار قرار دارد که بر این اساس آب شرب مشترکان از طریق چاه هایی که کیفیت آنها مورد تأیید قرار گرفته انجام می شود به طوریکه در حال حاضر ۴ حلقه چاه فلمن با ظرفیت ۶۰۰ لیتر و حدود ۱۲۰۰ لیتر از چاه های متفرقه در سطح شهر در مدار قرار گرفتند تا قسمتی از آب شرب مشترکان تأمین شود و نیز تانکرهای آبرسانی هم، برای تأمین آب شرب مشترکان در سطح شهر فعال هستند.

غلامی اضافه کرد: در حال حاضر تمامی اقدامات لازم برای فراهم آوردن شرایط عادی در حال انجام است و امید است با بهبود شرایط موجود تا ساعات آینده مشکلات افت فشار و بعضاً قطعی آب به حداقل ممکن کاهش یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
واویلا 1 بارون زد تهران 11 کشته و اصفهان قطعی آب ... مدیریت بحران به این میگن ایول
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار