استاندار سمنان عنوان کرد:
استاندار سمنان از طرح برخی مطالب از تریبون‌های مقدس و معنوی که از آن به عنوان "مطالب سخبف" یاد می‌کرد گلایه کرد و گفت: متاسفانه برخی تهمت‌ها و تخریب‌ها در خصوص دولت و مسوولان تا پیش از استقرار دولت منتخب طبیعی است.
کد خبر: ۹۷۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 06 July 2021

طرح مطالب سخیف از تریبون‌های مقدس زیبنده نیست

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر در نشست فرمانداران استان سمنان اظهار کرد: متاسفانه برخی از جریانات سیاسی در این برهه ی حساس مدیریتی کشور دست‌پاچه شده و گاه برخی موضع‌گیری ها و سخنان از سوی افراد و شخصیت‌ها هیچ ارتباطی به دولت ‌منتخب ندارد.

وی با اشاره به پایان انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایح این رویداد بزرگ سیاسی کشور و طبیعی بودن برخی تهمت‌ها و تخریب‌ها به دولت مستقر تا پیش از استقرار دولت منتخب اظهار کرد: متاسفانه برخی از جریانات سیاسی در این برهه ی حساس مدیریتی کشور دست‌پاچه می‌شوند .

این مسوول ارشد اجرایی ادامه داد: به نظر می‌رسد اینگونه موضع گیری‌ها و سخنان از سوی افراد و شخصیت ها هیچ ارتباطی به دولت ‌منتخب نداشته و بی تردید دیدگاه‌ها و نظرات شخصی ، این افراد است.‌
استاندار سمنان تصریح کرد: همه‌ی ما پذیرفته ایم که در یک نظام مردم سالار، صندوق رای ، تعیین کننده است و این امر کاملا بدیهی و روشن است، اما زمانی که هجمه‌ها از اخلاق سیاسی به دور باشد و اخلاق سیاسی از فعالیت‌های سیاسی جدا شود، تبدیل به بازی سیاسی شده و تلاش می شود تا رقیب را با هر حربه ای از میدان خارج کنند و این خلافی محرز و مبرهن است و البته باید گفت که این مهم به صورت شاخص و صرفا به یک جریان سیاسی منتسب نیست.
استاندار سمنان عنوان کرد : ممکن است تا پیش از استقرار دولت منتخب ، برخی از رقبای سیاسی به هجمه‌هایی روی آورند، اما همگان باید توجه داشته باشیم تا در فعالیت های سیاسی اخلاق را محور قرار دهیم.
وی گفت: ما با اینگونه هجمه‌ها در این زمان " فقدان دولت فعال " آشنا هستیم و از بابت آن نگرانی نداریم‌، اما متاسفانه استفاده از برخی تریبون‌ها که برای مردم مقدس و محل القاء معنویت در شهرستان‌هاست و باید کلام نور از آن تابیده شود ، اقدامی ناپسند بوده و عنوان نمودن مطالب سخیف از آن تریبون‌ها بسیار زشت است.‌
آشناگر همچنین گفت‌: انتقاد ایرادی ندارد و افراد و شخصیت‌ها برای به یقین رسیدن تفکرات و ابهامات خود به راحتی می‌توانند با ارتباط گیری با عناصر سیاسی در محل فعالیت فعلی خود و یا شهرستان هایی که در سخنان خود از آن نام می برند به صحت یا رد این گونه مطالب پی ببرند، اما برای چه و به چه عنوان باید دروغ از اینگونه تریبون‌ها گفته شود.
استاندار اظهار کرد: مطرح کردن موضوع فعالیت یا عدم فعالیت در یک دولت خاص‌، امری پسندیده نیست و ما به عنوان افرادی که می خواهیم به مردم خدمت کنیم، باید بدانیم هر کسی که بتواند در هر دولتی کار کند، این ارزشمند است و در این راستا عرصه خدمت کمتر از عرصه جهاد نیست.

وی گفت‌: در تاریخ پر افتخار این کشور، روزی‌، عرصه، عرصه ی دفاع جانانه از وطن در جبهه های دفاع حق علیه باطل بوده و روزی دیگر حضور در عرصه ی خدمت رسانی به مردم به‌عنوان یک‌ارزش شناخته می شود و من نیز توفیق داشتم به استثناء یک دولت، در تمامی دولت‌ها از ابتدای انقلاب فعالیت داشته باشم.‌
آشناگر اضافه کرد: اینجانب به هیچ عنوان در دولت ذکر شده توسط سخنران یکی از تریبون‌های عمومی استان، فعالیت نداشته و احتمال می‌دهم که موارد ذکر شده به اشتباه به اطلاع ایشان رسیده باشد.
آشناگر افزود: متاسفانه بیان اینگونه سخنان سخیف، ارزش خدمتگزاری در آن دوره از دولت جمهوری اسلامی ایران را نیز زیر سوال می‌برد، و بی تردید بر اساس ارزش‌ها و مبانی دینی و ملی، خدمتگزاری به انقلاب و مردم در دولت جمهوی اسلامی، کاسه لیسی نیست.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه به احترام جایگاه ایشان، هیچگونه تعرضی به وی نخواهم کرد، اظهار امیدواری کرد تا ایشان در پیشگاه وجدان، خود را نقد و متنبه نموده و ببینند که در چه جایگاهی قرار دارند.
استاندار سمنان با اشاره به سخنان مطرح شده توسط یکی از شخصیت های استان و رد هر گونه درخواست ملاقات در طی ۶ ماه اخیر گفت: در طی این مدت هیچ درخواست ملاقاتی با استاندار از سوی ایشان مطرح نشده و حتی در خصوص مدیرکل یکی از دستگاه های دولتی استان و اظهارات مطرح شده برای وقت ملاقات نیز باید برای استحضار رساند: در این خصوص سه مورد وقت قبلی ملاقات با استاندار از طریق دفتر استاندار تنطیم گردید که با کمال تعجب از سوی مدیرکل دستگاه مربوطه کنسل شده است.
استاندار سمنان اظهار کرد: این بار ما ایشان را به تقوا، پرهیزگاری و نظم در امور توصیه می‌کنیم و می گویم: ما هیچگاه ادعا نداریم که بهترین هستیم و لذا نقد را به عنوان یک‌ نعمت برای خود دانسته و دست همه کسانی که ما را منصفانه و مشوقانه نقد کرده و باعث رشد ما و استان و کشور می شوند، می بوسیم و بر این باوریم که باید نقد مصفانه داشت، اما بی تردید غیر از این، موجب تخریب کشور، نظام، استان و شهرستان خواهیم بود.
آشناگر تصریح کرد: ما اهل ترک فعل و میز خدمت نبوده و نیستیم و البته خود را به هیچ دولتی تحمیل نمی‌کنیم، ما سرباز نظام و خادم ملت هستیم و هرجا که زمینه برای نقش آفرینی مهیا باشد، با اشتیاق نقش آفرینی کرده و هرجا که این فرصت نباشد، سجده شکر به‌جا می آوریم که بار مسئولیت از دوش ما برداشته می شود.

استاندار سمنان گفت: اگر میزان رقابت‌های انتخاباتی افزایش می یافت، بی شک میزان مشارکت سیاسی مردم استان نیز بیشتر می شد.‌

آشناگر با تقدیر از تلاش و زحمات انجام شده توسط رئیس ستاد انتخابات استان ، معاونین استاندار، فرمانداران شهرستانها و اعضای ستاد انتخابات در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت : مجموعه‌ی بزرگی متشکل از فرمانداران، معاونین ، بخشداران و مردم عزیز استان در قالب اعضای شعب ، نمایندگان فرماندار ، هیات های اجرایی ، نظارت و ... در امر برگزاری انتخابات نقش داشتند که از تمامی این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

استاندار سمنان، پیش بینی و انجام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات را وظیفه ی وزارت کشور دانست و عنوان کرد: برگزاری سالم و امن انتخابات و تلاش در جهت افزایش مشارکت سیاسی مردم در این رویداد مهم سیاسی ، وظیفه ی ذاتی و انقلابی ما در وزارت کشور است که بر عهده ی تک تک‌ما در این مجموعه نهاده شده است.‌

آشناگر از نقش آفرینی مهم ائمه‌ جمعه ، علما و روحانیت و نیز اعضای شورای تامین استان در جهت افزایش میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات قدردانی و تمجید کرد و گفت: چه بسا اگر میزان رقابت‌های انتخاباتی، افزایش می‌یافت ، میزان مشارکت سیاسی مردم در استان نیز بیشتر می‌شد.‌

وی اضافه کرد: تمامی مسئولین استان و اعضای شورای تامین، بدون استثنا تلاش کردند تا تعداد رد صلاحیت‌هایی که بدون نظر مراجع چندگانه انجام شده، کاهش یافته تا شاهد شور بیشتر انتخابات و افزایش مشارکت مردم در این امر باشیم که خوشبختانه این‌مهم نیز محقق شد.

نگرانی استاندار از حجم بالای آرائ باطله در آرادان
رئیس شورای تامین استان گفت: انتخابات ۲۸ خرداد در استان سمنان در کمال امنیت برگزار شد و حتی یک مورد گزارش امنیتی از هیچ یک از نقاط استان واصل نشد که این امری بسیار ارزشمند است.‌

آشناگر اضافه کرد: تمهیدات و پیش‌بینی‌های بسیار خوبی در بحث تامین امنیت انتخابات در شهرستان‌ها توسط ستاد انتخابات استان با مشارکت فرمانداران انجام شد و خوشبختانه در بحث امنیت، سلامت و تا حدودی رقابت ، مشکل خاصی در استان مشاهده نشد.‌

استاندار سمنان افزایش ۶ درصدی میزان مشارکت مردم استان به نسبت میانگین مشارکت ۴۸ درصدی کل کشور در انتخابات این دوره را نشان از رضایتمندی مردم استان دانست و عنوان کرد: از اینکه بیشترین آرای باطله استان، متعلق به شهرستان آرادان به میزان ۲۶ درصد نسبت به کل آرا در این شهرستان است، نگرانیم و لذا فرماندار و امام‌جمعه باید در این خصوص تلاش داشته باشند.

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در این جلسه با اشاره به اینکه در زمان برگزاری انتخابات ، استان به تازگی از پیک چهارم‌کرونا عبور کرده بود گفت: خوشبختانه در ارزیابی های ستاد ملی و تحلیل های استانی، موردی که نشانگر تاثیر گذاری انتخابات در شروع پیک پنجم کرونا در سطح استان باشد ، نداشته و در وضعیت فعلی ۴ شهرستان استان نارنجی و ۴ شهرستان زرد هستند که در مجموع در شاخص بیماران بستری ، سرپایی و ابتلا جدید به کرونا، وضعیت خوب و با ثباتی داریم.

عادی بودن تهمت‌ها در دوره فقدان دولت فعال

استاندار سمنان گفت: در نظام مردم سالار دینی که باید توام با معنویت و اخلاقیات باشد، دست به دست شدن قدرت امری طبیعی است و هر جریان سیاسی که در این دست به دست شدن قدرت راحت تر باشد و با اشتیاق و آمادگی کامل این مهم را به انجام برسانند ، بی تردید بالغ تر است

وی با اشاره به اهمیت مدیریت سیاسی کشور از زمان اعلام نتایج تا استقرار دولت جدید افزود: مهم ترین و حساس‌ترین زمان برای مدیریت سیاسی کشور از زمان اعلام نتایج انتخابات تا زمان تشکیل دولت جدید است که در تعاریف سیاسی از این زمان به‌عنوان دوره فقدان دولت فعال یاد می شود، چرا که ممکن است برخی کارگزاران و نیروهای اداری نسبت به انجام وظایف خود در این دوران سست شوند.

آشناگر با بیان این که پایان کار نیروها و مدیران اداری، تا لحظه پایان دوران ماموریت است بر لزوم مسئولیت پذیری و انجام با قدرت امور توسط مدیران و کارکنان تا روز آخر دولت تاکید کرد.

استاندار سمنان با عادی خواندن برخی اتهامات و تخریب‌ها در دوران پس از انتخابات تا استقرار دولت جدید گفت: نباید از تهمت ، طعنه و کینه دیگران دلخور شویم و لذا نیاز است تا در این لحظات حساس و مهم با هوشیاری بیشتر نسبت به انجام وظایف و مسئولیت ها اهتمام نمود.‌

استاندار سمنان در ادامه با تبریک به رئیس جمهور منتخب بواسطه ی جلب اعتماد و کسب حداکثر آرای مردم ، اظهار امیدواری کرد تا به یاری و فضل خداوند سبحان ، ایشان بتوانند گره های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... را با مشارکت همه عناصر سیاسی و اجرایی کشور برطرف نموده و رونق و آبادانی را برای مردم به ارمغان آورند.

آشناگر همچنین با تاکید بر اینکه کارگزاران نظام تا لحظه آخر با اشتیاق نسبت به انجام امور و اجرای وظایف خود تلاش خواهند کرد تاکید کرد: مسئولان و مدیران استان به منظور تحقق این هدف مهم و در ادامه ی این مسیر از هیچ‌همراهی و کوششی دریغ نخواهند کرد.

وی عنوان کرد: در نظام مردم سالار دینی که باید توام با معنویت و اخلاقیات باشد، دست به دست شدن قدرت امری طبیعی است و هر جریان سیاسی که در این دست به دست شدن قدرت راحت تر باشد و با اشتیاق و آمادگی کامل این مهم را به انجام برسانند بی تردید بالغ تر است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار