فرمانده انتظامی استان ایلام:
سردار القاصی مهر با بیان اینکه خدمت مضاعف مددکاران اجتماعی در تلاش برای ارتقاء احساس امنیت قابل تقدیر است گفت:اجرای ۱۲۸ ماموریت مختلف توسط کارکنان نیروی انتظامی برای تامین امنیت آرامش مردم ستودنی است.
کد خبر: ۹۷۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 05 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در جلسه اعتلای معرفتی و تعالی رفتار مشاوران و کارکنان کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی استان ایلام، بیان داشت: امنیت یک تولید اجتماعی است و تردیدی نیست قدم نهادن در مسیر فرهنگ مهمترین عامل برای مقابله با تهاجم فرهنگی وخنثی سازی عملیانت روانی دشمنان محسوب می‌شود.

او اظهار کرد: ارتباط نزدیک و تعاملات هدفمند یکی از وظایف پلیس است که بایستی این موضوع به عنوان یک برنامه اصلی و روتین شده در دستور کار روسای کلانتری‌ها و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان‌های تابعه قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام، رویکرد اجتماعی پلیس در کاهش جرائم وآسیب‌های اجتماعی ارزنده و تاثیر گزار عنوان و اضافه کرد: آگاهی بخشی به جامعه هدف، اجتماعی کردن موضوعات مختلف نتایج خوبی بدنبال داشته که در این راستا سایر نهاد‌ها و متولیان امور فرهنگی باید بخوبی ایفای نقش کنند و نیروی انتظامی را در برقرای و حفظ نظم و امینت آرامش در جامعه یاری کنند.

او تصریح کرد: امروز معاونت اجتماعی به جایی رسیده است که تکیه گاه افراد و خانواده‌های آسیب پذیر و پل ارتباطی بین مردم و پلیس است.

سردار دلاور القاسی مهر، به نقش اثرگذار آموزش همگانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: اتخاذ رویکرد آموزشی می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را تعدیل دهد.

او نفوذ به لایه‌های اجتماعی را، اثرگذار دانست و تاکید کرد: مردم بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی ناجا محسوب می‌شوند، لذا جلب اعتماد عمومی وتقویت سرمایه‌های اجتماعی، پلیس را به اهداف عالیه، که همانا امنیت وآرامش روانی جامعه است نزدیک خواهد کرد.

سردار القاسی مهر با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند، هدایت و جهت دهی است، خاطرنشان کرد: اقدامات وفعالیت‌های اجتماعی پلیس باعث شده است که رفتار ونگرش مردم درمقابل جرایم و بزه کاری‌ها تغییر پیدا کند.

سردار القاصی مهر ابتکار وخلاقیت را ویژگی شاخص کار در معاونت اجتماعی خواند و درپایان گفت: با انجام فعالیت‌های مشارکتی می‌توان خیلی از آسیب‌ها را درجامعه کاهش داد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار