کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برداشت نیمه مکانیزه هویج از ۳۱۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با احتساب میانگین عملکرد ۴۰ تن در هکتار پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزارتن هویج تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۷۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 03 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برداشت نیمه مکانیزه هویج از ۳۱۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با احتساب میانگین عملکرد ۴۰ تن در هکتار پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزارتن هویج تولید و روانه بازار شود.

او بیان کرد: هویج در مرودشت در اواخر اسفند ماه و اوایل فروردین به صورت کاملا مکانیزه کشت می‌شود و برداشت هویج با توجه به تاریخ کاشت از تیر آغاز و تا مرداد ماه ادامه دارد.

همتی افزود: محصول تولیدی پس از برداشت به منظور شستشو به تنها کارخانه هویج شویی موجود در شهرستان حمل و پس از سورت به میادین میوه و تره بار شیراز و شهرستان‌های همجوار بارگیری می‌شود.

او با بیان اینکه هویج در این شهرستان به صورت کشت بر روی پشته انجام می‌شود، تصریح کرد: کشت ردیفی و بر روی پشته، عملیات داشت و برداشت مکانیزه و استفاده از روش آبیاری نواری را تسهیل می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، با اشاره به اینکه کشت هویج در مرودشت صد درصد به صورت نواری انجام می‌شود، یادآور شد: کشت نواری و استفاده از ارقام هیبریدی نقش مهمی در کاهش مصرف آب و افزایش بازده این محصول دارد.

برچسب ها: برداشت ، هویج ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار