اجاره بها در تابستان امسال با توجه به کاهش نرخ رشد تورم با شیب ملایمی افزایش یافت و مالکان نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی را در قیمت ها ندادند.
کد خبر: ۹۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱ 19 September 2015

اجاره بها در تابستان امسال با توجه به کاهش نرخ رشد تورم با شیب ملایمی افزایش یافت و مالکان نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی را در قیمت ها ندادند و در واقع به دلیل ثبات و حتی کاهش قیمت‌ها در بازار خرید و فروش، اجاره بها هم با افزایش زیادی روبه رو نشد و قیمت‌ها متعادل تر از سال‌های قبل تعیین شدند.

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی و به نقل از اکسیر نو، براین اساس در فصل اجاره بها که هر سال از خردادماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه و قبل از شروع سال تحصیلی طول می‌کشد، قیمت ها با تغییرات بیشتری مواجه می‌شود به همین جهت مشاوران املاک توصیه می‌کنند، مستاجرانی که اجباری برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس ندارند، می‌توانند در نیمه دوم سال به دنبال یافتن مسکن مناسب باشند زیرا مالکان به دلیل کاهش تعداد مستاجر، قیمت‌های مناسب‌تری را تعیین می‌کنند.

نیمه اول شهریورماه به پایان رسیده و به نظر می رسد که در نیمه دوم سال بازار اجاره بها دستخوش تغییرات خاصی نشود و نرخ‌هایی که در تابستان امسال برای آپارتمان‌ها تعیین شد تاپایان سال هم ادامه یابد، ضمن آنکه رکود بازار خرید و فروش هم تاثیر زیادی را در بازار اجاره گذاشته بنابراین حتی امکان کاهش نرخ اجاره در برخی از مناطق وجود دارد.

در هر صورت هیچ قانونی برای تعیین میزان اجاره‌بها وجود ندارد و این امر سبب سوء‌استفاده افراد شده است زیرا هر کس بنا به نیاز و خواسته خود مبلغی را تعیین کند.

* لیست اجاره بها در بخش های مختلف شهر ارومیه :

نام محله

اجاره بها (قیمت ها براساس تومان)

سید جواد

۳۰۰ تا۴۰۰ هزار

حافظ

۴۰۰ هزار

مدنی

۲۵۰تا ۳۵۰ هزار

باباساعی

۳۰۰ هزار

ابوذر

۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار

صدوقی

۲۵۰تا ۳۵۰ هزار

ولیعصر

۳۰۰تا ۳۵۰ هزار

خاقانی

۴۰۰تا ۵۰۰ هزار

فرخی

۳۵۰ هزار

اول شمالی

۴۰۰تا ۵۰۰ هزار

ایثار

۴۰۰تا ۵۰۰ هزار

دانشکده

۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار

شهید بهشتی(پل قویون)

۸۵۰هزار تا یک میلیون

امام علی(ع)

۸۵۰هزارتومان

امام رضا (ع)

۶۰۰هزار تا یک میلیون

سعدی

۵۵۰تا ۶۰۰هزار

پرواز

۵۰۰هزار

رودکی

۵۰۰تا ۶۰۰هزار

میرداماد

۵۰۰هزار

* لازم به ذکر است در تمام محله ها و بخش های ذکر شده واحد مسکونی ۱۰۰متری معیار قرار داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار