برگزاری نخستین دوره طرح جامع از مهارت تا اشتغال
به گفته مدیرعامل پویش پیشتازی نخستین دوره فعالیت این طرح در سال 99 با اولویت اشتغال برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 19 June 2021

پرهام برومند با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ مدرس و متخصص در طرح جامع از مهارت تا اشتغال حضور داشته اند تصریح کرد: این طرح در دو بخش مهارت های ورود به بازار کار و تخصصی و با مشارکت سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان و با حضور بیش از ۳۵ مجموعه به عنوان حامی شامل دانشگاه ها و مراکز تخصصی اشتغال استان اصفهان برگزار شد.

برومند افزود: در بخش نرم 40 ساعت دوره های ورود به بازار کار و در بخش سخت 180 ساعت دوره های دیجیتال مارکتینگ تخصصی در دستور کار قرار داده شد.

وی در ادامه گفت:در این دوره 300 نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 150 نفر وارد دوره های آموزشی شده و در پایان ظرفیت استخدامی خوبی برای این افراد فراهم شد. این در حالی است که هدف از برگزاری این طرح آموزش و توانمندسازی نیروها برای بازار کار بوده است.

مدیرعامل پویش پیشتازی توضیح داد: این طرح تلاش کرده در سطح فردی افراد بتوانند استعدادهای فردی و شغلي خود را بهتر مديريت کنند و توانايي و انتخابهاي خود را بهبود دهند و در سطح سازمانی برنامه هاي سازماني برای آموزش و مهارت آموزی افراد تقويت شود و عرضه و تقاضاي نيروي کار به تعادل برسد از سوی دیگر در سطح اجتماعی سرمايه و منابع انساني تقويت شود، اشتباه در انتخاب شغل کاهش یابد و هزينه هاي اجتماعي نیز کمتر از قبل شود.

وی عنوان کرد: در این دوره 54 درصد شرکت کنندگان را بانوان 46 درصد آن ها را آقایان تشکیل داده بودند.
برومند تاکید کرد: در حال حاضر يکي از مهم ترين چالش هاي آموزش عالي و جامعۀ جوان کشور عدم توازن در تأمين نيروي انسانی و نامتناسب بودن آموخته ها با نياز شرکت هاي فعال و نيازهای واقعي کشور و همچنين عدم اشتغال مناسب دانش آموختگان دانشگاهي است.
مجموعۀ پويش پيشتازي برای توانمندسازي، مهارت آموزي و تسهيل پرورش استعدادهاي جوان و ورود موفق و هدفمند جوانان به بازارکار و تجربه آموزي عملي در محيط کار واقعي فعاليت خود را از سال 1398 آغاز کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :