رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: رایزنی‌ها درخصوص تخصیص اعتبار ملی یا استانی برای نوسازی یا مرمت ساختمان قدیمی اختصاص یافته به خانه بدنسازی استان در حال انجام است.
کد خبر: ۹۷۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 16 June 2021
 
خانه بدنسازی استان سمنان در انتظار تخصیص اعتبار است

 

 

به گزارش تابناک سمنان وحید اسدیان  مهمترین چالش هیات بدنسازی استان را آماده‌سازی خانه بدنسازی دانست و ابراز داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ورزشگاهی قدیمی به مساحت یکهزار و ۶۰۰ مترمربع واقع در میدان امام خمینی(ره) این شهر را به منظور کاربری خانه بدنسازی به این هیات واگذار کرد.

وی افزود: اگر اعتبار تخصیص داده شده کفایت کند، ورزشگاهی سرپوشیده و مجهز که تمامی رشته‌های زیرمجموعه هیات بدنسازی و پرورش اندام را پوشش دهد ساخته می‌شود؛ در غیر این صورت ناچار به مرمت ساده همین ساختمان هستیم.

تسهیلات حمایتی ناچیز دردی از باشگاه‌دارن دوا نمی‌کند

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: تسهیلات حمایتی که رئیس فدراسیون بدنسازی به استان سمنان وعده داد، به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بود که از شرایط پرداخت آن استفاده از دستگاه کارتخوان موسسات مالی به خصوص بود.

اسدیان بیان کرد: این مبلغ ناچیز کفاف خسارت باشگاه‌دارن و مربیان در دوان کرونا را نمی‌دهد و شرط استفاده از دستگاه کارتخوان موسات مالی خاص نیز در نهایت فقط به سود همان موسسات تمام می‌شود.

وی افزود: از ظرفی تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی که به مالکان باشگاه پرداخت می‌شد با سود ۱۸ درصد بود و این تسهیلات با این سود بالا حمایت محسوب نمی‌شود و بازپرداخت سنگین آن نیز خود دردی بر دردها می‌افزاید.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: برخی از باشگاه داران این تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی را دریافت کردند اما چون مبلغ بازپرداخت آن بالا بود، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان به دنبال مهلت چند ماهه برای بازپرداخت باشگاه داران بود.

فرهنگسازی راه پیش‌گیری از دوپینگ است

اسدیان بیان کرد: با توجه به اینکه تجهیزات آزمایش دوپینگ برای تشخیص استفاده از مواد نیروزا در استان موجود نیست گفت: در مسابقات استانی آزمایش مواد نیروزا انجام نمی‌شود و فقط افرادی که در مسابقات ملی مقام‌آوری می‌کنند و آماده اعزام به مسابقات بین‌المللی می‌شوند، آزمایش دوپینگ می‌دهند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: از جمله اقداماتی که برای جلوگیری از دوپینگ و فرهنگسازی در استان انجام شد، آگاهی افزایی به ورزشکاران در خصوص تاثیرات مخرب مصرف مواد نیروزا بر سلامت جسم و اذهان عمومی از طریق پخش بروشور و کاتالوگ در باشگاه‌ها بود.

۹۶ باشگاه بدنسازی در استان سمنان فعالیت دارند که شامل ۴۹ باشگاه در شاهرود، ۱۲ باشگاه در دامغان، ۲۰ باشگاه در سمنان، سه باشگاه در مهدیشهر و ۱۲ باشگاه در گرمسار است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار