حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در عزای صادق آل عبا سیاهپوش است.
کد خبر: ۹۶۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 05 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام گفت: ویژه برنامه های سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران به مناسبت ایام سوگواری شهادت رئیس مکتب تشیع، امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

حجت الاسلام سلامی ادامه داد: در این مراسم آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر، پیرامون فضایل و مناقب صادق آل محمد (ص) سخنرانی می‌کند و در ادامه حاج مهدی سروری در رثای شهادت این امام همام، مرثیه سرایی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یکشنبه ۱۶ خردادماه، همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح، خادمان حرم مطهر، هیئات مذهبی و عموم دلدادگان این امام همام در مدرسه علمیه خان، تجمع و ضمن سوگواری به سمت حرم مطهر حرکت و در صحن این بارگاه منور، به عزاداری و مرثیه سرایی می‌پردازند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام گفت: در شام شهادت نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام میرشکاری به ایراد سخن می‌پردازد و حجت الاسلام فاطمی امجد مرثیه سرایی می‌کند.

۱۶ خرداد مصادف با ۲۵ شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است.

امام صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان بین سال‌های ۸۰ یا ۸۳ قمری در مدینه به دنیا آمد. کنیه ایشان ابوعبد‌الله و لقب مشهورشان صادق است. در زمان حیات حضرت صادق (ع)، هزاران شاگرد در محفل درسشان حاضر می‌شدند.

ایشان مورد ستایش همه عالمان عصر خویش بودند و در متون دینی شیعه، چندین هزار روایت از آن حضرت در تفسیر، اخلاق و به ویژه فقه، رسیده که عظمت حدیث شیعه را به رخ جهانیان کشیده است.

براساس اطلاعات منابع دینی امام ششم شیعیان بر اثر مسمومیت در تاریخ ۲۵ شوال به شهادت رسیدند که مدفن ایشان در قبرستان بقیع در مدینه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار