با اقدامات مدیریتی صورت گرفته و نظارت و پیگیری مستمر در وضعیت جرایم به ویژه سرقت آمار انواع سرقت در 11 ماه گذشته سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و این در حالی است که در چند سال اخیر این روند افزایشی بوده است.
کد خبر: ۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴ 02 March 2015

سرهنگ فرهنگ نوروزی فرمانده انتظامی تبریز .در آستانه عید نوروز و آخرین چهارشنبه سال در کنفرانس خبری  با خبرنگاران با بیان اینکه میزان سرقت در 11 ماهه امسال سه درصد کاهش یافته است اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته مردم تامین امنیت در جامعه است و پلیس قصد دارد با بهره‌گیری از تمام امکانات و نیروی انسانی خود این امر را به نحو مطلوب در جامعه به منصه ظهور برساند.

وی تصریح کرد: داشتن جامعه‌ای پویا و مترقی، مستلزم تربیت جوانان سالم در تمام ابعاد شخصیتی و اجتماعی است و پایه و اساس شکل‌گیری هویت افراد، در نهاد خانواده نمود پیدا می‌کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: کاهش و کنترل سرقت یکی از اولویت‌های مهم کاری انتظامی در سال جاری بوده و پلیس نیز برای تحقق این هدف از ابتدای سال عزمی جدی داشته است.

این مقام انتظامی وظیفه پلیس به عنوان متولی حفظ امنیت در جامعه و در کنار اقدامات سایر ارگان‌ها در زمینه کاهش جرم را سرعت عمل در تعقیب و شناسایی سارقان، افزایش تعداد گشت‌های شبانه پلیس در مناطق آلوده به سرقت، زیر نظر قرار دادن محل‌های عمومی به صورت محسوس و نامحسوس، شناسایی محل های تردد سارقان و برخورد قاطع با مال‌خران برشمرد.

نوروزی گفت: با برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و اجرای طرح‌های محله محور و شناسایی ساعات و مکان‌های وقوع سرقت، گشت‌های هدفمند، ارائه آموزش‌های پیشگیری و همگانی شهروندان نه تنها وقوع سرقت که از سال 89 سیر صعودی پیدا کرده بود متوقف شد بلکه در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته سه درصد نیز کاهش یافته است.

وی بیان اینکه موضوع سرقت یکی از معضلات اجتماعی بوده و باعث ایجاد ناامنی و کاهش ضریب امنیتی در جامعه می شود، اظهار داشت: بحث تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت به منظور کاهش و تشدید مبارزه با سرقت‌ها در استان‌های بزرگ و جرم خیز جزء اولویت‌های پلیس بوده و تلاش است که رشد کشف سرقت نسبت به وقوع آن را در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش دهیم که تنها راه آن این است که پلیس در ابتدا بتواند کنترل لازم را بر سرقت‌ها داشته باشد و بعد در جهت کشف سرقت تلاش کند.

نوروزی استفاده از نیروهای انتظامی موتورسوار برای حضور در صحنه های جرم و حادثه را از دیگر برنامه های این نیرو برای کاهش مدت زمان رسیدن به صحنه جرم اعلام کرد و گفت: این نیروها به دلیل داشتن ظرفیت بالای مانور دهی در شرایط ترافیک، سریعتر می توانند در صحنه جرم و حادثه حاضر شده و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: روزانه حدود 2 هزار تماس با مرکز 110 تبریز برقرار می‌شود که باید به سرعت ساماندهی و در دستور کار رسیدگی قرار گیرد.

 نوروزی تعامل نیروی انتظامی با سازمان‌های خدمات رسان همچون اورژانس و آتش‌نشانی را از دیگر رویکردهای این نیرو برشمرد و افزود: در این چارچوب هماهنگی‌ها و نشست‌های مشترکی برگزار شده و خط بی‌سیمی نیز برای افزایش امکان اطلاع رسانی با این نیروها در نظر گرفته شده است.

وی یکی از مشکلات موجود در خصوص سرقت را رعایت نکردن اصول حفاظتی و ایمنی اعلام و از شهروندان خواست با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز در خصوص خریدهای عید نیز نکاتی را در خصوص منزل و اموال و خودروی خود رعایت کنند.

فرمانده انتظامی تبریز با اشاره به طرح ساماندهی نگهبان محله، گفت: ارایه آموزش های لازم، استفاده از لباس های یک شکل و بیمه شدن این افراد از جمله محورهای طرح ساماندهی این نیروهاست.

وی اضافه کرد: بازار تبریز ظرفیت خوبی برای بهره گیری از این نگهبانان دارد و دراین خصوص صحبت های اولیه با بازاریان شده است.

فرمانده انتظامی تبریز اظهار داشت: با اقدامات مدیریتی صورت گرفته و نظارت و پیگیری مستمر در وضعیت جرایم به ویژه سرقت آمار انواع سرقت در 11 ماه گذشته سه درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و این در حالی است که در چند سال اخیر این روند افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه کیف قاپی در شهر تبریز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: وقوع سرقت‌های منزل، مغازه، داخل خودرو، کیف قاپی و سرقت موتورسیکلت در این مدت نیز کاهش داشته‌اند

وی از کاهش جرایم اجتماعی همچون سرقت در تبریز خبر داد و گفت: بیشترین آمار جرایم این کلانشهر مربوط به نزاع های لفظی و فیزیکی است.

سرهنگ نوروزی صداقت در عملکردها و برخودر مناسب با شهروندان حتی افراد متخلف را سرلوحه برنامه های نیروی انتظامی تبریز اعلام کرد و گفت:اقدامات خوبی را شروع کرده ایم علاوه بر وظایف سازمانی، جزو تاکیدات دین مبین اسلام به شمار می رود آموزش های درن سازمانی  را جهت برخود خوب با مردم را در سازمان شروع کرده ایم که باعث  رضایتمندی مردم شده  و باید بیش از پیش به این مقوله توجه کنیم .

وی در مورد اقدامات برون سازمانی گفت : ایجاد تعامل با دستگاههای دولتی و خصوصی و فرهنگ سازی و حضور در مساجد و صدا وسیما و دیگر رسانه ها جهت آموزش و همکاری برای پیشگیری از جرایم ، بخصوص سرقت  پیشرفت های خوب داشتیم که باعث شده ،آمار سرقت ما نه تنها نسبت به سال گذشته افزایش نیابد بلکه کاهش نیز گشته است

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز در مورد طرح مکنا ( مدیریت کیفیت نیروی انتظامی ) گفت : در این طرح آموزش چگونگی برخورد پلیس با مردم ، که مردم ما شایسته تکریم هستند و همچنین خوش آیند سازی محیط های کلانتری تدارک دیده شده است

سرهنگ نوروزی در مورد جهارشنبه آخر سال نیز گفت : نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست ، بلکه در کنار مردم است و ظیفه نیروی انتظامی حفظ آرامش و امنیت مردم است . لذا خود مردم نیز همکاری کنند تا موادی که خطرناک و صدمه ساز برای مردم است  و باعث ایجاد نا امنی و صدمات بدنی میشود جلوگیری شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار