امام جمعه آرادان:
امام جمعه آرادان گفت: مردم فرد اصلح از بین نامزدهای رئیس جمهوری را با توجه به ارائه برنامه‌های هر فرد در ابعاد مختلف به ویژه برای رفع مشکلات اقتصادی و رفع موانع تولید انتخاب کنند.
کد خبر: ۹۶۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 01 June 2021

 

معیار انتخاب رئیس‌جمهوری برنامه‌ نامزد برای رفع مشکلات اقتصادی باشد

 

 

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام و المسلمین جلیل شریفی نیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مردم به فردی رای دهند که در برنامه‌هایش، برای حل مشکل بیکاری، ازدواج و معیشت خانواده‌ها برنامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: مردم باید با مشورت، اندیشه، تدبر و تحقیق برررسی کنند تا برنامه ارائه شده از سوی داوطلبان تنها برای جلب آرای مردم نباشد و اگر چنین است آنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

وی با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در مورد انتخابات ادامه داد: انتخابات یک روز است ولی آثار انتخاب تا چند سال باقی است و در واقع دقت و مشارکت در انتخاب فرد اصلح در تعیین سرنوشت کشور مهم قلمداد می شود.

شریفی‌نیا بیان کرد: آحاد جامعه به واسطه میهن دوستی و برای حفظ این آب و خاک و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، تقویت اقتدار ملی و نشان دادن وحدت ملی به دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۲۸ خرداد در پای صندوق‌های رای حضور پرشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات پرشور موجب تقویت پایه های نظام اسلامی می‌شود، یادآور شد: هر رای سدی بزرگ برابر دسیسه های دشمنان نظام اسلامی است و حضور گسترده مردم دست رد به سینه بدخواهان انقلاب می زند.

امام جمعه آرادان اظهار داشت: انتخابات یکی از ارکان مهم و نماد مردم سالاری دینی و دموکراتیک بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ایران جزو دموکرات ترین کشورها در بین کشورهای خاورمیانه محسوب می شود.

وی یادآور شد: هر ۲ سال در کشور انتخابات برگزار می‌شود و برگزاری انتخابات نشان دهنده توجه به نظر مردم و اهمیت نظر و نقش آنان در اداره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شریفی‌نیا خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات در مدیریت شهری و روستایی گرفته تا مدیریت کشور نشان از دموکراتیک بودن ایران است و چنین شرایطی در کمتر کشوری دیده می‌شود.

 

معیار انتخاب رئیس‌جمهوری برنامه‌ نامزد برای رفع مشکلات اقتصادی باشد

حضور رای اولی‌ها محرک خلق حماسه دیگر در دفتر انقلاب

امام جمعه آرادان بیان کرد: حضور رای اولی‌ها تهییج کننده و عامل تشویق بزرگترها برای حضور در پای صندوق های رای است.

وی ادامه داد: حضور رای اولی ها در این انتخابات، صحنه های زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پر انرژی را به نمایش خواهد گذاشت.
شریفی‌نیا خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه رای اولی ها در انتخابات به طور قطع برای این قشر تجربه ای بسیار جذاب خواهد بود و خاطره ای به یادماندنی برای آنان به یادگار خواهد گذاشت. 

وی تاکید کرد: حضور حداکثری در انتخابات موجب خنثی شدن توطئه‌های مستکبران می‌شود و در این راستا فرهنگیان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تبیین نقش و جایگاه رای آگاهانه مردم درخلق حماسه ای دیگر در انتخابات ۱۴۰۰ به ویژه در خانواده آموزش و پرورش باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: حضور دانش آموزان رای اولی درانتخابات، می‌تواند به جریان‌سازی انتخابات کمک کند.

امام جمعه آرادان یادآور شد: حضور و مشارکت حداکثری رای اولی‌ها و اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای پشتوانه محکمی برای اقتدار، امنیت و تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

معیار انتخاب رئیس‌جمهوری برنامه‌ نامزد برای رفع مشکلات اقتصادی باشد

 

رسانه‌ها مولفه اصلی ایجاد شور انتخاباتی

امام جمعه آرادان گفت:  رسانه مولفه اصلی ایجاد شور انتخاباتی در جامعه است و انتظار می‌رود در این زمینه بیش از پیش به رسالت خود برای اطلاع رسانی و در نتیجه ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند.

وی ادامه داد: امروز اگرچه در شرایط سخت اقتصادی به واسطه تحریم ها به سر می بریم اما  ضرورت دارد بخش‌های مختلف مانند رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و آموزش و پرورش با اقناع افکار عمومی، مردم را به حضور در پای صندوق رای تشویق کنند.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی مردم را دلسرد کرده است اما اگر در انتخابات شرکت نکنند بدون شک وضعیت بهتر نخواهد شد و اطلاع‌رسانی این مهم به جامعه با کمک رسانه محقق می‌شود.

شریفی‌نیا خاطر نشان کرد: ایجاد شور، نشاط و امید در جامعه از کارکردهای مهم رسانه ها برای بسترسازی به منظور تحقق مشارکت حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در ۲۸ خرداد است.

امام جمعه آرادان تاکید کرد: رسانه ها  با افزایش سطح آگاهی مردم، نقشی مهم در تقویت انگیزه آنها برای حضور در پای صندوق های اخذ رای و گرم شدن تنور انتخابات دارند و باید این نقش خود را جدی گرفته و بیش از پیش تلاش کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود.

۲ هزار و ۲۴۹ داوطلب شوراهای اسلامی برای ۳۰۷ روستا در استان سمنان نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۳ درصد مرد و هفت درصد زن هستند.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار