با آغاز برداشت گندم؛
تابناک سمنان: محمد باقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به آغاز برداشت گندم از غرب استان، گفت: پنج هزار و ۱۹ تن گندم در اولین محموله هفته گذشته از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.
کد خبر: ۹۶۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 31 May 2021

سود 1250میلیارد تومانی دلالان گندم | اقتصاد آنلاین

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: خرید گندم از کشاورزان مناطق غربی استان سمنان از دوم خرداد آغاز شده و به تدریج تا پایان تابستان برداشت گندم در استان به پایان خواهد رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: چهار مرکز خرید در گرمسار و ۲ مرکز در آرادان برای خرید تضمینی گندم فعال است و مطالبات گندم‌کاران نیز طبق برنامه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

محمد باقر منوچهری اضافه کرد: اکنون خرید تضمینی گندم از شهرستان گرمسار و آرادان در غرب استان با راه اندازی ۶ مرکز خرید در حال انجام است.

منوچهری تصریح کرد: دولت مطالبات گندمکاران تا پایان یکم خرداد را تاکنون پرداخت کرده‌است و بدون شک در پرداختی بعدی مطالبات گندمکاران استان سمنان نیز پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: براساس اظهارنظر کشاورزان غرب استان سمنان، امسال به دلیل خشکسالی و وضعیت بارندگی عملکرد برداشت گندم در هر هکتار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

منوچهری با اشاره به خریدگندم به وسیله افراد ناشناس، بیان کرد: تعداد معدودی از افراد غیر از بخش دولتی نسبت به خرید گندم از گندمکاران اقدام می‌کنند که کنترل شرایط در حال انجام است.

او  اذعان کرد: افراد که از بخش خصوصی نسبت به خرید گندم اقدام می‌کنند نیز در نهایت برای مصرف انسانی استفاده می‌کنند و در تامین نیاز بازار سهیم خواهند بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: طبق مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد از یکم اردیبهشت ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی به پنج‌هزار تومان رسید. این قیمت پیش از این هر کیلوگرم گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار