وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی آزادراه مشهد - قوچان طی 2 ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 18 September 2015
آخوندی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی حفر تونل‌های مسیر گذر از ارتفاعات الله‌اکبر شهرستان درگز در جمع خبرنگاران در ارتباط با پروژه‌های ریلی اظهار کرد: مذاکرات برای پروژه‌های ریلی قطار تهران - مشهد و قطار مشهد ـ گرگان به‌خوبی در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پایانه لطف‌آباد یکی از پایانه‌های مهم مرزی کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 200 وسیله نقلیه از ایران عبور می‌کند و به ترکمنستان می‌رود و به همین میزان نیز وسیله نقلیه از ترکمنستان به ایران می‌آید.

وی افزود: این مسیر ترانزیتی سبب سهولت ارتباطی میان دو کشور می‌شود.

آخوندی عنوان کرد: در حال حاضر مسیر درگز به قوچان 150 کیلومتر است که از وضعیت خوبی برخوردار نیست به همین علت مسیری دیگر که از نزدیکی قوچان به درگز می‌آید این مسیر را 85 کیلومتر کوتاه می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این مسیر که از دل ارتفاعات الله‌اکبر عبور می‌کند حدود 4 کیلومتر تونل دارد که یکی از تونل‌ها با طول 3 هزار و 545 متر از تونل‌های مهم محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با این پروژه، پروژه آزادراه قوچان ـ مشهد ظرف 2 ماه آینده آغاز می‌شود.

آخوندی در پایان خاطر نشان کرد: پروژه‌های تونل‌های ارتفاعات الله‌اکبر از سال 80 در دست بررسی بوده که امروز با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء عملیات اجرایی آن آغاز شد که تا 3 سال آینده به اتمام می‌رسد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار