کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت که با کاهش فعالیت موج ناپایدار محلی، دمای هوای بیشتر نقاط استان طی سه روز آینده بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴ 27 May 2021
محمد حسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، وی با اشاره به اینکه در برخی ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد به صورت مقطعی افزایش می‌یابد، اظهار داشت: با ایجاد پدیده همرفتی و تشکیل ابر‌های محلی، از روز یکشنبه آینده شاهد بارش موقت و رگبار پراکنده باران در برخی از نقاط استان همدان خواهیم بود.

باقری شکیب گفت: با خروج سامانه بارشی و کاهش ابرناکی هوا، بیشینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان طی هفته آینده تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر نیز افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان افزود: شهرستان بهار با ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گفته وی، بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز طی این مدت ۲۸ و ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار