اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 30 اردیبهشت توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۶۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 20 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 30/2/1400 به این شرح است.


منش پهلوانی از شاخصه های جوان ورزشکار ایرانی است
فرمانده انتظامی استان مازندران در دیدار با محمدعرفان غلامی از قهرمانان ورزشی استان، گفت: منش پهلوانی از شاخصه های جوان ورزشکار ایرانی است .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار"مرتضی میرزایی" در دیدار با خانواده "محمدعرفان غلامی" از فرزندان همکار انتظامی استان در معاوت اجتماعی که موفق به راه یابی به شرکت در مسابقات پارا المپیک در رشته تنیس روی میز کشور بحرین شد دیدار کرد.
فرمانده انتظامی استان در این دیدار ضمن تبریک کسب این موفقیت به خانواده این قهرمان و جامعه ورزشی استان، گفت: ورزش در نیروی انتظامی مقوله ای بسیار مهم محسوب شده و برای نهادینه شدن آن در بین کارکنان و فرزندان آنان گام های موثری برداشته شده است .
سردار میرزایی با اشاره به این که منش پهلوانی از شاخصه های جوان ورزشکار ایرانی است ، ورزشکاران را ضمن تقویت جسم به پرورش روح و داشتن منش پهلوانی توصیه کرد و گفت: پهلوانان و ورزشکاران بایستی در جامعه به عنوان یک الگو مطرح باشند .
وی هدف از توجه به ورزش در نیروی انتظامی را ایجاد ورزیدگی و نشاط بخشی بیشتر در بین کارکنان و فرزندان آنان عنوان کرد و با آرزوی توفیق روز افزون برای این ورزشکار اخلاقی گفت: کسب این موفقیت ها از الطاف الهی است .
میرزایی همچنین اظهار داشت: نیروی انتظامی همیشه قهرمان مسابقات سخت اجتماعی و امنیتی است و با حضور موثرکارکنان ناجا درجامعه است که امروز شاهد پیشرفت های علمی، ورزشی ، فرهنگی،اجتماعی و همچنین آرامش و آسایش مطلوب در جامعه هستیم .

--------------------------------------------------------

شهداء؛ الگوی ایمان و عمل
فرمانده انتظامی استان مازندران در دیدار با خانواده شهیدوالامقام احمد سبک خیز،شهداء را الگوی ایمان و عمل دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سردار مرتضی میرزایی به اتفاق سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی با خانواده معظم شهیدوالامقام "احمد سبک خیز" در ساری دیدار و از آنان دلجویی کرد.
فرمانده انتظامی استان در این دیدار با اشاره به رشادت های شهداء در حفظ نظم و امنیت کشور، گفت:شهدا از خالص ترین و با ایمان ترین جوانان و بهترین انسان های روی زمین بوده اند.
وی افزود: آنان کسانی بودند که با چشم پوشی از همه لذت های دنیا و گذشت از همه آرزوهای خود، اطاعت از ولایت را سرلوحه کار خود قرار دادند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه همه باید از رفتار شهیدان عزیزمان الگو برداری کنیم تصریح کرد: شهدا بهترین الگو برای همه ما بویژه نسل جدیدند و اگر در مسیر این بزرگواران گام برداریم کشور هیچ مشکلی نخواهد داشت.

--------------------------------------------------------

کشف انواع سمم و کود شیمیایی قاچاق در ساری
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف 870 قوطی سم و کود شیمیایی قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال در ساری خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان این پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی از عرضه انواع لوازم خانگی قاچاق توسط افرادی در شهرستان ساری با خبر شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهمان را شناسایی کردند.
سرهنگ محمدپور، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر و در بازرسی از واحد های صنفی آنان 870 قوطی انواع سم و کود شیمیایی قاچاق کشف شد.
وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این عملیات را بالغ بر 500 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن تحویل کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان، متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در خاتمه با اشاره به این که مصرف کالاهای خارجی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور، تعطیلی کارخانجات و در نتیجه رواج بیکاری در جامعه خواهد شد، از مردم خواست: در صورت شناسایی عانلان عرضه کالاهای قاچاقذ مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

دستگیری سارق حرفه ای سیم و کابل برق در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق حرفه ای سیم و کابل برق با 19 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار " درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری گفت،بیان داشت: در پی وقوع جندین فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود:با انجام اقدامات پلیسی، ماموران کلانتری 11 این شهرستان سارق را در حین سرقت سیم و کابل برق در حوزه استحفاظی خود شناسای و دستگیر کردند.
سرهنگ شالیکار، تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 19 فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در سطح شهرستان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان بابل ،با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد،خاطر نشان کرد: پيشگيري از جرايم نيازمند عزم همگاني و توجه به هشدارهای پلیس از سوی شهروندان است.

--------------------------------------------------------

کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، از کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمودحسین زاده در تشریح اين خبر اظهار داشت : در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ، افزود: ماموران انتظامی بخش کلوده با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی یک خودروی نیسان حامل چوب های جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.
وی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطر نشان کرد : در بازرسی از خودروی توقیفی 2 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان محمودآباد به صورت غیر مجاز برداشت شده بود ، کشف شد.
سرهنگ حسین زاده اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به اينكه جنگل جزء منابع ملی بوده و قطع درختان جنگلی تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

دستگيري عامل ناامنی و شرارت در "میاندورود"
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از دستگيري عامل شرارت و ناامنی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید باقری" در پی ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان توسط یکی از مخلان نظم و امنیت عمومی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس امنیت عمومی در یک عملیات غافلگرانه متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش به دام انداختند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود ، تصریح کرد: متهم ضمن اعتراف به قمه کشی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ باقری در خاتمه با بیان این که امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، به افرادی که بخواهد امنیت مردم را هدف قرار دهند هشدار داد: پليس با این افراد به شدت برخور٬ خواهد کرد.

--------------------------------------------------------

آزاد سازی3هزار متر از اراضی جنگلی در گلوگاه
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش10میلیارد ریال و آزادسازی 3هزار متر از زمین های ملی خبرداد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودکلوانی" با اعلام این خبر، اظهار داشت : ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی 3000 متر مربع از زمین های ملی و جنگلی بررسی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.
وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با تلاش بی وقفه یک فقره زمین خواری به متراژ 3000 متر مربع از اراضی ملی و جنگلی که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود،را شناسایی و با مرجع قضائی هماهنگ کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از آزاد سازی و بازگرداندن زمین های تصرف شده به دامان طبیعت خبر داد و خاطرنشان کرد:در این رابطه ماموران پرونده ای را تشکیل و به مرجع قضائی ارسال کردند.
سرهنگ کلوانی ارزش ریالی این میزان زمین خواری را برابر اعلام کارشناسان 10 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: قبل ازخرید واحدهای مسکونی و زمین کشاورزی ازمراجع قضایی کسب تکلیف نموده و درصورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را به پلیس110اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

کشف زمین خواری میلیاردی در فریدونکنار
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف زمین خواری به ارزش 10میلیارد ریال در این ضشهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " حسن هاشم پور" با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف 4 هزار متر مربع از اراضی ملی و تغییر کاربری به اراضی کشاورزی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی 3 متهم در این زمینه،افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی متهمان را دستگیر و طی اقدامی زمین های تصرف شده که مورد کشت محصولات کشاورزی قرار گرفته بود ،را با آزاد سازی به منابع ملی و دامان طبیعت بازگرداند.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در ادامه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین های ملی آزاد شده را 10 میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ هاشم پور در پایان با اشاره به اینکه پلیس با متخلفان و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی برخورد قانونی می کند،خاطر نشان کرد: شهروندان اطلاعات و اخبار خود در زمینه مبارزه با زمین خواری را به پلیس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

کشف زمین خواری 45 میلیارد ریالی در چالوس
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف زمین خواری به ارزش 45 میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حصارکشی وتفکیک غیر قانونی زمین های ملی و جنگلی در مناطق ییلاقی مرزن آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران افزود : ماموران پس از بررسی های همه جانبه متهم را که با حصارکشی در 4 هزار مترمربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خودر در آورده بود شناسایی کردند.
وتفکیک آن جهت فروش واحداث ویلا ،این زمین ها را به تملک خود در آورد.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی با همکاری ماموران انتظامی و و اداره یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان حصارهای ایجاد شده در اطراف زمین های مورد نظر تخریب شد.
سرهنگ خسروی ارزش زمین های آزادشده از چنگ متهم را براساس نظر کارشناسان، 45 میلیارد ریال اعلام کرد و اذعان داشت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار