دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان نباید مجوز جدید برای ایجاد قبرستان ‌های طایفه ‌ای در اراضی ملی شهر یاسوج صادر کند.
کد خبر: ۹۶۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲ 19 May 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی ملک حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موضوع مهم در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال کهگیلویه و بویراحمد مقرر و به تصویب رسید. 
وی افزود: هدف از این اقدام جلوگیری از گسترش قبرستان ‌های طایفه‌ ای در اراضی ملی شهر یاسوج است. 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند که در سال های گذشته برای ایجاد قبرستان های طایفه ای در اراضی ملی شهر یاسوج موافقت و مجوز لازم نیز صادر می شد اما امروزه این مجوز از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان صادر نمی‌ شود. 
ملک حسینی عنوان کرد: بر همین اساس هیچگونه مجوز جدیدی برای ایجاد قبرستان های طایفه ای در اراضی ملی شهر یاسوج صادر نخواهد شد. 
وی ابراز داشت: قبرستان ‌های طایفه ای که سال های گذشته در اراضی ملی شهر یاسوج ایجاد شده باید هر چه سریعتر محصور شوند. 
ملک حسینی گفت: کنار قبرستان ‌های واقع در اراضی ملی شهر یاسوج که زمین خالی وجود دارد عملیات درختکاری به منظور جلوگیری از گسترش محدوده آنها انجام می شود. 
وی اظهار داشت: برخی قبور قدیمی در اراضی ملی شهر یاسوج وجود دارد که دستور محصورسازی آنها صادر شده است. 
ملک حسینی افزود: قبرستان ‌های قدیمی که در اراضی ملی شهر یاسوج واقع شده علاوه بر محصورسازی ملاحظات قانونی نیز برای جلوگیری از گسترش آنها انجام می شود. 
چند سال اخیر موضوعی به نام ایجاد قبرستان‌ های طایفه‌ ای در اراضی ملی یاسوج حیات درختان و جنگل‌ های این شهر را به خطر انداخته است. 
رواج قبرستان‌ های طایفه‌ ای در اراضی ملی یاسوج در حالی وجود داشته که آرامستان عمومی شرف آباد برای این منظور پیش بینی شده است. 
ایجاد قبرستان ‌های طایفه‌ ای در اراضی ملی شهر یاسوج موجب شد که متولیان امر، مسؤولان اجرایی و دوستداران طبیعت و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از گسترش آنها به فکر چاره باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار