معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۳۱ کودک در این استان سال گذشته در استان مرکزی از سوی خانواده‌های دارای صلاحیت به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که شامل ۱۷ دختر و ۱۴ پسر بود.
کد خبر: ۹۶۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 17 May 2021

به گزارش تابناک مرکزی اعظم علیمددی افزود:  ۴۰۰ خانواده در استان مرکزی اکنون در نوبت دریافت فرزندخوانده به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها بیشتر متقاضی دختران زیر ۲ برای فرزندخواندگی هستند و پسران با سن بیشتر ار پنج سال کمتر مورد پذیرش خانواده‌ها قرار دارند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: تحویل کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های اصلح سیاست مطلوب بهزیستی است و در این واگذاری دقت و وسواس زیادی توسط کارشناسان انجام می‌شود.

علیمددی، داشتن تمکن مالی، صلاحیت اخلاقی، نداشتن اعتیاد و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: کودک آزاری، جرایم و اصلاح نشدن خانواده پس از اعمال جرم از جمله مواردی است که سرپرستی کودک را از خانواده سلب می‌کند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: براساس  قانون و به‌منظور رعایت حال فرزند خوانده‌ها، از خانواده‌ها تعهد گرفته می‌شود تا  یک سوم اموال  خود را به نام فرزند خوانده خود کنند.

علیمددی افزود: متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت نام اولیه و ارائه مدارک خود اقدام کنند.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار