مردم استان سمنان در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در خلوتگاه خویش با چشمانی بارانی در شب تعیین سرنوشت‌ها و شب شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) به راز ونیاز با خدای خود پرداختند.
کد خبر: ۹۶۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 04 May 2021

دست نیاز سمنانی‌ها  به درگاه پروردگار بی نیاز در دومین شب قدر

 

به گزارش تابناک سمنان شب بیست و یکم ماه رمضان، دومین شب از شب‌های پر فضیلت قدر و البته سالروز شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) به دست ملعون روزگار ابن ملجم مرادی است.
در واقع در سال چهلم هجری در چنین شبی یعنی شب بیست و یکم رمضان بزرگ مرد تاریخ امام علی(ع) در ماه میهمانی خداوند به‌ دست یکی از منافقان روزگار به شهادت‌ رسید و امشب ، شبی است  که زمینیان در ماتمند و آسمانیان در غم و اندوه.
بیست و یکم ماه مبارک رمضان در واقع شب سرازیر شدن بی‌بهانه اشک‌ها است، امشب، شب ناله در فراق پدری مهربان است، که جز چاه و نخل و ماه، کسی گریه اش را ندیده بود. پدری دل سوز که با آه یتیمان کوفه، شریک بود و غصه های همه را بر جان خود خریدار.
شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان شبی است که تقدیر و سرنوشت انسان‌ها مقدر می‌شود و مردم روزه‌دار استان سمنان نیز با حضور در فضای باز اطراف حسینیه‌ها، مساجد و تکایا، ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با برگزاری مراسم‌های مختلف عزاداری و خواندن دعا و مناجات مانند دعای مجیر و جوشن کبیر و هم‌خوانی بانگ الهی العفو و الغوث الغوث و واسطه قراردادن قرآن کریم برای برآورده شدن حاجات و ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا گریستند.
طبق احادیث، عبادت و انجام کارهای نیک در شب قدر، بخشش خداوند مهربان و پذیرش توبه از گناهان گذشته را به همراه دارد و مسلمانان در حفظ معنای «قدر» به عنوان « شب سرنوشت» معتقدند که هر سال در این شب خداوند همه آنچه را که در سال آتی اتفاق خواهد افتاد مقدر می‌کند و از این رو روزه‌داران با قرآن بر سرگذاشتن شفاعت خداوند را با ملتمسانه می‌طلبند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار