رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش سوزی گسترده در ارتفاعات پارک ملی بمو ۱۰ هکتار از مراتع را طعمه حریق کرد.
کد خبر: ۹۵۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 26 April 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد هادی قانع ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت حریق روز گذشته در پاک ملی بمو، گفت: در ساعت ۱۴ و ۳ دقیقه روز گذشته گزارش آتش سوزی در ارتفاعات پارک ملی بمو از طریق تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و به علت گستردگی حریق تیم اطفایی از ایستگاه‌های ۱۵،۱۲ و ۳ به سرعت خود را به محل حادثه رساندند.

وی ادامه داد: در مساحت حدود ۱۰ هکتار که مراتع را در بر می‌گرفت به دلیل شعله باز در مجاورت خار و خاشاک و درختان خشکیده حریق ایجاد شده و با توجه به استعداد محیطی محل حادثه، شعله‌های آتش به سرعت گسترش و تمامی محیط را در بر گرفته بود و به سرعت در حال گسترش و سرایت به اطراف بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: پس از رسیدن به محل، بدلیل شرایط، ارتفاع کوه و عدم دسترسی به شعله‌ها از طریق خودروهای عملیاتی، تیم اطفا حریق با تجهیزات مخصوص به صورت پیاده خود را به محل آتش سوزی رساندند.

قانع تاکید کرد: سرانجام آتش نشانان با کمک و همکاری نیروها و سربازان وظیفه ارتش مستقر در محل، بعد از ۳ ساعت تلاش بی وقفه، شعله‌های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند و سرانجام بعد از لکه گیری و ایمن سازی کامل محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.

برچسب ها: آتش ، آتش سوزی ، مراتع ، بمو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار