رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از ارسال ۳۳۵ شعر و مقاله از سوی شاعران و پژوهشگران داخلی و خارجی به کنگره بین المللی استاد شهریار در تبربز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 16 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، حسین میلانی، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز(25شهریور) در کنگره بین المللی استاد شهریار که با حضور حجت الاسلام ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از محققان و شهریارشناسانی از کشورهای مختلف در دانشگاه تبریز برگزار شد، ابراز داشت: با تشکیل شورای سیاست گذاری از مجموعه کل مقالات ارسالی، 90 مقاله به مرحله اول رسید که 22 مقاله چاپ و هشت مقاله در کنگره ارائه می شود.

وی با اشاره به تعداد اشعار رسیده از سوی شاعران به دبیرخانه این کنگره افزود: 245 شعر به دبیرخانه کنگره رسید که از بین آن ها در مرحله اول 50 شعر انتخاب و 6 شعر به مرحله نهایی رسیده که از صاحبان آن ها تجلیل می شود.

میلانی همچنین از تالیف چند کتاب با موضوع محوریت دینی اشعار استاد شهریار خبر داد و عنوان کرد: 13 جلد کتاب نیز با محوریت دینی اشعار استاد شهریار منتشر شده که در این کنگره رونمایی می شود.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به حضور مهمانان خارجی در این کنگره تصریح کرد: مهمانانی از کشورهای آذربایجان، هندوستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، اوکراین، لیتوانی، فلسطین، مصر، عراق، روسیه و سوریه در این کنگره شرکت دارند.

وی گفت: رئیس جمهور ما علاقه زیادی به روابط اقتصادی و کشاورزی با کشور های مسلمان دارد که ایران از آن جمله است و با توجه به تیرگی روابط روسیه با کشور های غربی در چند ماه گذشته ، ارتباط با کشورهای خاورمیانه به ویژه دول همجوار و همسایه همچون جمهوری اسلامی ایران برای مان حیاتی و از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار