مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال گذشته در اجرای طرح مشوق بیمه‌ای سهمیه این دانشگاه ۴۱ نفر بود که این قرارداد با ۳۵ نفر منعقد و به این ترتیب حدود ۹۵ درصد قراردادهای طرح مشوق بیمه‌ای نسبت به سهمیه تخصیص یافته محقق شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 30 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمد رشیدی» اظهار داشت: طرح مشوق بیمه‌ای یکی از برنامه‌ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت از نیروی کار و تشویق کارفرمایان فرصت خوبی را برای استفاده از مزایای آن در اختیار آنها قرار داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اجرای طرح مشوق بیمه ای پیشرو است، اضافه کرد: این طرح به منظور تشویق و ترغیب کارفرمایان برای به کارگیری دانش آموخته‌گان دانشگاهی است.

مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این طرح حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری(جمعاً به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) مربوط به نیروی کار جدید جذب شده حداکثر تا ۲ سال، ماهانه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما مستقیم واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: با بهره گیری از طرح مشوق بیمه ای، کارفرمایان می توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت جذب کنند.

رشیدی گفت: شرایط کارفرما برای بهره مندی از مزایای این طرح، داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی، ثبت نام در سامانه مشوق بیمه ای به آدرس Moshavegh.mcls.gov.ir است.

وی اضافه کرد: شرایط نیروی کار این طرح نیز، داشتن تحصیلات لیسانس و بالاتر، داشتن سن کمتر از ۳۸ سال(مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود) و حداکثر سابقه بیمه ۳۶ ماه است.

او افزود: خوشبختانه با فعالیت حوزه کارآفرینی دانشگاه در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و امیدواریم با حمایت مسوولان استانی، همواره شاهد پیشرفت بیشتر در این حوزه باشیم.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیش از ۵۰ سال قدمت دارای ۹ دانشکده، ۵۲۴ هیات علمی، ۳۱ نفر استاد تمام، ۱۳۴ دانشیار، ۳۲۸ استادیار، پنج هزار و ۷۵۵ دانشجو و حدود ۴۰۰ دانشجو خارجی است.

همچنین ۲ پژوهشکده سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است که دریافت مجوز پژوهشکده سوم نیز در حال پیگیری است که وجود سه پژوهشکده با یک دانشگاه برابری می‌کند.

۱۳ مرکز تحقیقاتی، ۶ مرکز مصوب قطعی، ۱۸بیمارستان، هفت ‌مرکز آموزشی در سطح استان با سه هزار و ۸۹ تخت ثابت و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تخت فعال ، ۱۳۷ دیالیز، ۱۱ سی تی اسکن با ۴۸ فوق تخصص، ۴۱۶ متخصص، ۵۲۵ پزشک عمومی در این دانشگاه فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار