پرسپولیسی ها بعد از پیروزی سه گله ای که مقابل لخویای قطر به ثبت رساندند، آشتی خوبی را با حضور 30 هزارنفره هواداران شان تجربه کرده و پایان موقتی دادند بر بحرانی که مدتها دست به گریبان شان گرفته بود.
کد خبر: ۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳ 02 March 2015
سفر سرخپوشان ایرانی را به تاشکند باید به فال نیک گرفت و یا دست کم بدون قضاوت قبلی به نظاره جدال شاگردان درخشان مقابل نماینده ازبکستان نشست. دیداری که عصر فردا و از ساعت 16:30 با صف آرایی پرسپولیس مقابل بنیادکار ازبکستان در ورزشگاه 34 هزار نفری بنیادکار به ثبت تاریخ فوتبال آسیا در خواهد آمد.

این جدال از جهات مختلفی قابل اعتناست، در جایی که شاگردان حمید درخشان در لیگ داخلی در مجموع 21 بازی ، با ثبت 7 پیروزی، تحمل 9 شکست و رقم زدن 5 تساوی، با تفاضل منفی 3 و تنها با 26 امتیاز جایگاهی بهتر از مقام نهمی در لیگ برتر برای خود دست و پا نکرده اند، این دیدار می تواند به عنوان دومین فرصت برای درخشانی که سالها در انتظار تکیه زدن بر نیمکت پرسپولیس نشسته بود، تلقی شده و جبرانی باشد برای ناکامی ها در لیگ داخلی.

پرسپولیسی ها بعد از پیروزی سه گله ای که مقابل لخویای قطر به ثبت رساندند، آشتی خوبی را با حضور 30 هزارنفره هواداران شان تجربه کرده و پایان موقتی دادند بر بحرانی که مدتها دست به گریبان شان گرفته بود.

پیروزی در دومین جدال برای پرسپولیس می تواند مهر تائیدی باشد برای جایگاهی که تا به امروز برای سرخ پوشان پایتخت در گروه نخست رقابت های قاره بدست آمده است. سوای این مهم، کسب سه امتیاز برای شاگردان درخشان، به عنوان یک اصل تهییجی و انگیزشی قابل اعتنا بوده و نفرات این تیم را برای ادامه این تورنمنت و حتی رقابت های داخلی تشویق کند. با این همه، پرسپولیسی ها می توانند با شکست بنیادکار در دومین جدال از مرحله گروهی بازی ها سرپوشی بر شکست تراکتورسازی و نفت در بازی نخست نیز بوده و در غیاب استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم ایران در قاره، از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند.

البته در سوی مقابل نیز بنیادکار، در هفته نخست بازی ها در خانه النصر بخت پیروزی را از دست داده و تساوی را در کارنامه خود ثبت کردند.

در ترکیب تیم ازبک، نفراتی چون پاول بوگالوی 40 ساله، شوراخمدوف، بردی اف، شودی اف و ستاره های خارجی چون ساتوی ژاپنی، پیچوف اکراینی، میلوسویچ روس و بکریچ بوسنیایی به چشم می خورند که هریک از اعتبار و وجهه خوبی در فوتبال قاره برخوردار بوده و با توجه به اشتهای بی حد ازبکی ها برای رقم زدن اولین پیروزی، می توانند برای شاگردان درخشان دردسرساز شوند.

بنیادکار که به تیم پرستوها شهرت دارد، در حالی سرگی لوشان روس را به عنوان دهمین مربی در ده سال اخیر تاریخش بر نیمکت خود می بیند که در رقابت های سال گذشته در لیگ ازبکستان در بین 14 تیم به نتیجه ای بهتر از چهارمی دست نیافته و با شکست الجزیره امارات موفق به حضور در بین بزرگان قاره شده است.

بنیادکار تیم است که از بنیه و سبک بازی فیزیکی برخلاف آلمانی ها و به مانند ایتالیایی ها سود برده و باید به انتظار نشست و دید که درخشان چگونه خواهد توانست بر سبک بازی روسی ازبک ها در هوای سرد تاشکند فائق بیاید.

البته یکی از مصائب پیش روی درخشان در جدال فردا، عدم همگنی نفرات ذخیره این تیم با نفرات اصلی است که می تواند با مصدومیت احتمالی یکی از 11 نفر ترکیب ابتدایی برای سرخ پوشان مسئله ساز شود.

با همه این اشارات و تفاسیر باید اذعان داشت که پرسپولیس می تواند با کسب یک نتیجه منصفانه، حتی به شکل تساوی به تثبیت جایگاه خود در گروه اول رقابت ها اقدام کرده و با روحیه  مناسبی چشم به جدال های آتی بدوزد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار