مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد از تولید فیلم کوتاه داستانی "تنهایی " به کارگردانی خلیل عمران زاده خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 16 March 2021

یکی از نقاط ضعف فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد ، عدم استفاده از ظرفیت اشخاص و نخبگان آن به عنوان سوژه های هدف برای تولیدات فرهنگی از جمله فیلم ، سریال و یا دیگر ظرفیت های ارائه به عموم بوده است چیزی که در دیگر استان ها و فرهنگ ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

چند سالی است که در کهگیلویه و بویراحمد تلاش هایی برای معرفی ظرفیت های استان صورت می گیرد اقدامی که در جدیدترین مورد ، تلاش شده است بخشی از زندگی خواننده پر آوازه استان را روایت کند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان از تولید فیلم کوتاه داستانی "تنهایی " به کارگردانی خلیل عمران زاده خبر داد.

بنابراین گزارش اکبر آیین در این باره گفت:این فیلم با موضوع بخشی از زندگی شیخ علی مراد تنهایی، خواننده فولکلوریک کهگیلویه و بویراحمدی تولید شده است.
آیین تصریح کرد:تنهایی به قصه همسر شیخ علی مراد تنهایی می پردازد که همه خاطرات وی را در صندوقچه ای نگهداری می کند اما طی اتفاقی صندوقچه گم می شود.
وی افزود:این فیلم کوتاه داستانی به مدت 26 دقیقه توسط خلیل عمران زاده از فیلمسازان هم استانی و با حمایت حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد تولید شده است.
گفتنی است ؛مرحوم شیخ علی مراد تنهایی خوانند معروف جنگ نامه ها و یاریارهای محلی از شهر چرام ، استان کهگیلویه وبویراحمد بود، که سالها با ذهنی خلاق و با سبکی حماسی و متمایز از آواز محلی صحنه های فراموش نشدنی دلاورمردی های مردم این استان در جنگ های تنگ تامردای، گجستان و دوران هشت سال دفاع مقدس که بخشی از آن با موسیقی اصیل این دیار عجین شده است را روایت گری کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار