رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که تعداد ماموریت های امدادکرونایی اورژانس در این استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۴۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 14 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» دکتر مهرداد بابایی گفت: بررسی های آماری نشان می دهد که از اوایل هفته گذشته میزان بستری ها و ماموریت های امدادی اورژانس در البرز افزایش یافته  که بالا رفتن کرونا متاثر از خریدهای پایان سال و ازدحام مردم در بازارها و فروشگاه های استان است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز از مردم خواست بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از ازدحام در بازارهای استان خودداری نمایند.

بابایی تاکید کرد که استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین اقدام برای پیشگیری و مهار و کرونا در شرایط کنونی است .

وی ادامه داد: طرح واکسیناسیون کرونا اکنون در استان البرز در حال انجام است که اکنون تمام کارکنان مراکز بهداشتی درمانی ، سالمندان و جانبازان در خال دریافت این واکسن هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه اکنون وضعیت بیشتر شهرستان های استان زرد کرونایی است ، گفت: از مردم انتظار می رود برای مهار کرونا از انجام سفرهای نوروزی خودداری کنند.

وی افزود: احتمال دارد سویه های مختلف کرونا در مناطق مختلف کشور وجود داشته باشد که با سفرهای نوروزی شاهد موج شدیدی از بیماری کووید ۱۹ در کشور باشیم .

بابایی گفت : همچنین وجود ویروس جهش یافته کرونا در مناطقی از کشور ، خطر بزرگی برای ایجاد یک موج شدید کرونایی در کشور محسوب می شود.

۳۲ هزار و۵۰۰ نفر از مردم البرز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به علت ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شده اند که حدود ۲۹ هزار ۵۵۰ نفر آنان بهبود یافته و ۲ هزار و۷۸۱ نفر جان باخته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار