فرماندار آستارا:
وی خواستار توجه جدی به استفاده از ظرفیت گردشگری ورزشی در این شهرستان شد و افزود: برگزاری این مسابقه در راستای نشان دادن ظرفیت های این شهرستان در زمینه این صنعت گردشگری برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹ 02 March 2015
 فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه شورای ورزش گفت: برگزاری مسابقات بین المللی به رونق صنعت گردشگری ورزشی در این شهر مرزی می شود.

سیروس شفقی عصر یکشنبه در این نشست افزود: از روز پنجشنبه هفته جاری به مدت سه روز آستارا میزبان مسابقات بین المللی کیوکوشین کاراته است.

وی خواستار توجه جدی به استفاده از ظرفیت گردشگری ورزشی در این شهرستان شد و افزود: برگزاری این مسابقه در راستای نشان دادن ظرفیت های این شهرستان در زمینه این صنعت گردشگری برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به حضور ورزشکارانی از اغلب استانها و چهار کشور جمهوری آذربایجان ، عراق ، ترکیه و پاکستان در این مسابقه ورزشی بیان کرد: با اقدامات و با بسترسازی های انجام شده آستارا به یکی از مناطق مهم ورزشی استان گیلان نیز تبدیل می شود.

شفقی توجه به ورزش را موجب کاهش معضلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: برگزاری مطلوب این مسابقه موقعیت ورزشی و گردشگری آستارا را بیش از پیش نمایان و تثبیت می کند.

وی ادامه داد: همه مسوولان و مردم باید سعی کنند که این مسابقه به بهترین وجه برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی آستارا از زیر یک مترمربع به حدود 42 / 1 متر مربع افزود: این سرانه دو دهم متر مربع بیش از میزان پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه برای شهرستان آستاراست.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا نیز در این جلسه با تشریح طرح توسعه ورزش همگانی در این شهرستان گفت: این مسابقه تحت عنوان مسابقات کیوکوشین کاراته جام صلح و دوستی ، با شرکت چهار کشور خارجی و با حضور تیم های داخلی در دو گروه مردان و زنان برگزار می شود.

حمیدرضا قهرمانی افزود: در این مسابقه 35 ورزشکار خارجی و 158 ورزشکار داخلی طی روزهای 14 ، 15 و 16 اسفندماه به رقابت می پردازند.

وی بیان کرد: در این مسابقه ورزشکاران مرد در سالن انقلاب و 30 بانوی ورزشکار نیز در سالن ولایت رقابت می کنند.

در این جلسه اعضای شوررای اسلامی شهر و شهردار آستارا به همراه اداره صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف آستارا آمادگی خود را برای فراهم کردن مقدمات اسکان و پذیرایی از ورزشکاران حاضر در این مسابقه بین المللی اعلام کردند.

هم اینک چهار هزار و 200 ورزشکار در شهرستان 86 هزار نفری آستارا در قالب 37 هیات ورزشی فعال ساماندهی شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار