سردارحسینی:
فرمانده سپاه حضرت امیر المومنین (ع) ایلام گفت: اربعین حسینی و حضور مردم سراسر کشور در استان فرصتی مناسب برای معرفی هرچه بیشتر و با کیفیت تر استان در ابعاد مختلف به زوار عتبات عالیات است.
کد خبر: ۹۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 13 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،سردار سید صادق حسینی گفت: با توجه به تجربه گرانبهای سال گذشته و بمنظور کاهش یا رفع مشکلات سال 93، امسال برنامه ریزی های منسجم تری برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در دستور کار ستاد قرار گرفته است.
وی افزود: ریاست این ستاد با استاندار و سپاه نیز بعنوان جانشین ستاد در این بخش انجام وظیفه می کند که انجام امور فرهنگی و معرفی هر چه بیشتر این استان و یادمان های شهدای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به زوار از جمله این وظایف است.
سردار حسینی ادامه داد: برای تحقق این امر از ظرفیت هایی چون اسکان های موقت بین راهی، نمازخانه ها، راه اندازی هیات های مذهبی استفاده خواهد شد.
به گفته وی، برنامه های فرهنگی از اولویت های اصلی و زیربنایی سپاه این استان در ایام اربعین است و عمده برنامه ریزی های بر روی این هدف متمرکز شده است.
وی یادآور شد: در اربیعن امسال یک اردوگاه با ظرفیت 15 هزار نفر در نظر گرفته شده و برای سهولت در تردد و حمل و نقل، تامین امنیت خودروها و ایجاد نظم ترافیکی از ابتدای ورودی مهران و قبل از رسیدن به پایانه مرزی توفقگاهی برای خودروهای شخصی ایجاد شده است.
حسینی گفت: برنامه ریزی لازم برای انجام اموری چون سوخت رسانی، حمل و نقل، بهداشت، درمان، امنیت و تغذیه زوار در ستاد اربعین صورت گرفته و هماهنگی های لازم با ناوگان های حمل و نقل اتوبوسرانی و دیگر وسایل مناسب برای جابجایی زوار در این ایام انجام شده است.
پیش بینی می شود بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر ایام منتهی به اربعین امسال از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات مشرف شوند.
اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از طریق این مرز تردد کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار