رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم از برجام به عنوان مانع اساسی رشد اقتصادی دولت نام برد و عنوان کرد: متاسفانه مذاکره کنندگان هر آنچه در سبد داشتند را خرج کردند و فقط گفتند که حرف طرف مقابل برای ما تضمین است.
کد خبر: ۹۳۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 01 February 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید علی موسوی طی سخنانی در نشست مجمع هم افزایی جوانان انقلابی که به مناسبت ایام الله دهه فجر در مسجد انصارالحسین قم برگزار شد با بیان اینکه امروز صدای ایران اسلامی در عراق بلند می‌شود، اظهار کرد: همانطور که خداوند متعال وعده داده، پیروزی اصلی با مؤمنین است و این پیروزی در جایی محقق می‌شود که ما فکر آن را هم نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن هیچگاه قابل اعتماد نیست، اضافه کرد: برخی به دشمن اعتماد کردند و هر آنچه داشتند را بدون هیچ دریافتی در اختیار دشمن قرار دادند اما نتیجه این اعتماد افزایش فشارها و مشکلات شد درحالی‌که اگر به داخل اعتماد می‌کردند و نسبت به ملت ایمان داشتند بسیاری از مشکلات تا به امروز رفع شده بود.

رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی نیز ایران و دارایی‌های ملت را بدون هیچ دریافت خاصی به خارج سپردند و فکر می‌کردند با تکیه به خارج می‌توانند کشور را به موفقیت برسانند به همین علت نسبت به نیروی داخلی توجه چندانی نداشتند.

وی از اولین مذاکره میان ایران و آمریکا یاد کرد و گفت: این مذاکره برای گرفتن پول‌هایی بلوکه شده توسط آمریکا بود اما ایران نتوانست هیچ پولی را دریافت کند.

موسوی از برجام به عنوان مانع اساسی رشد اقتصادی نام برد و عنوان کرد: یک انسان عادی هم می‌داند در یک معاملات نباید در مرحله نخست در ازای هیچ، هر آنچه دارد را به طرف مقابل دهد اما متاسفانه مذاکره کنندگان هر آنچه در سبد داشتند را خرج کردند و فقط گفتند که حرف طرف مقابل برای ما تضمین است.

وی با بیان اینکه تخمین نهایی این است که نفت در ایران فقط 30 سال دیگر عمر دارد، عنوان کرد: زمانی که برق نمی‌تواند با نفت و گاز تولید شود باید به سراغ اورانیوم برویم اما وقتی اورانیوم در کار نیست باید دست به دامن خارج از کشور شویم.

موسوی ادامه داد: نتیجه مذاکره با غرب این است که نبض قیمت دلار در کشور ما با موضع‌گیری مسؤولان آمریکایی بالا و پایین می‌شود؛ اگر بخواهیم مشاهده کنیم که آیا برجام اثر اقتصادی برای ایران داشته است باید به سراغ وضعیت بازار برویم و گلایه‌های ملت به خوبی وضعیت بازار را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه کسی که به فردای انقلاب امید داشته باشد پای آرمان‌ها ایستادگی می‌کند، عنوان کرد: همانطور که در قرآن کریم مطرح شده است اگر پای رضای خداوند متعال بایستیم خداوند متعال نیز ما را یاری خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار