مهندس محمد حسین محمدی:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان: تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران در فاز اول ۱۲هزار و ۸۴۰ متر مکعب ظرفیت دارد که افق این طرح ۱۸هزار متر مکعب می باشد.
کد خبر: ۹۳۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 31 January 2021
به گزارش تابناک کردستان ، مهندس محمد حسین محمدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان بیان کرد : طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر کامیاران با اعتباری به میزان ۴۵۰ میلیارد ریال اجرا شده و جمعیت ۷۶ هزار نفری شهر کامیاران را زیر پوشش قرار می‌دهد.  
مهندس محمد حسین محمدی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب این شهر با ظرفیت تصفیه ۱۲ هزار و ۸۴۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز  طراحی و سیستم تصفیه در آن از نوع MLE و طول شبکه و خط انتقال اجرا شده در این طرح ۹۱ کیلومتر می‌باشد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان اظهار داشت :در حال حاضر جمعیت شهر کامیاران بیش از ۷۶ هزار نفر و تعداد انشعابات فاضلاب نیز بیش از ۲۰ هزار فقره انشعاب می‌باشد که با به مدار آمدن تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران، تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب استان به ۱۰ واحد (۹ تصفیه خانه فاضلاب شهری و یک تصفیه خانه فاضلاب روستایی) خواهد رسید.
مهندس محمد حسین محمدی افزود :این طرح اهداف مختلفی را در حوزه اقتصادی و اجتماعی دنبال می‌کند که از جمله اهداف اجتماعی آن می‌توان به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب خاک و هوا، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی، جلوگیری از آلودگی سفره آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و بهبود مسائل زیباشناختی سطح شهر، اشاره کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان عنوان کرد: در حوزه اقتصادی نیز اثرات اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران، افزایش رفاه عمومی و سطح زندگی، تبدیل هزینه‌های سنگین درمان به هزینه‌های اندک پیشگیری، تزریق پساب به آبخوان‌های اطراف برای تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تبدیل آب از چرخه یکبار مصرف و مخرب به چرخه چندبار مصرف و سازنده، درآمدزایی و ایجاد اشتغال و ایجاد زمینه توسعه آینده شهر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار