بهادري
نماینده مسوول ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: طرح انتقال آب از دریاچه وان به دریاچه ارومیه در حد یک ایده است.
کد خبر: ۹۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸ 12 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از جوان پرس :نماینده مسوول ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: طرح انتقال آب از دریاچه وان به دریاچه ارومیه در حد یک ایده است.هادی بهادری افزود: این طرح در دست مطالعه بوده و هنوز اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: هم اکنون مطالعات زیست محیطی این طرح برای بررسی تطبیق آب دریاچه وان در دست اجراست.اواضافه کرد: این طرح در صورت نتیجه بخش بودن مطالعات ، تا رسیدن به مرحله اجرایی ، زمان زیادی می برد.

وی اظهار کرد: در صورتی که مطالعات زیست محیطی ، تطبیق آب دریاچه وان با دریاچه ارومیه را از نظر کیفیت تایید کند ، موضوع برای اجرا پیشنهاد می شود.

نماینده مسوول ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: هنوز در این خصوص با طرف ترکیه ای رایزنی نشده است.

بهادری در خصوص طرح انتقال آب از گرجستان به دریاچه ارومیه نیز گفت: این طرح عملی نیست و تفاوت تراز دو حوضه بسیار زیاد است.

به گزارش ایرنا ، دریاچه ارومیه در شمال غرب کشورمان و در بین استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته است و افزون بر پنج هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.این دریاچه در ۱۸ سال گذشته با مشکل کم آبی مواجه بوده ولی طرح های احیای آن از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید ، مطالعه و اجرایی شده است.

یکی از مهمترین طرح های احیای دریاچه ارومیه ، انتقال آب بین حوضه ای در داخل کشور بوده ولی در هفته های گذشته موضوع انتقال آب از دریاچه وان و حتی از گرجستان نیز مطرح شده است.دریاچه وان بزرگترین دریاچه کشور ترکیه با ۶۰۷ کیلومتر مکعب آب به شمار می رود که در شرق این کشور و در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری ایران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار