رئیس فدراسیون کبدی در قم مطرح کرد:
با توجه به حضور تیم ملی کبدی در لیگ جهانی، در نظر داریم برخی از دیدارهای تیم ملی ایران را در قم برگزار کنیم و گام‌های رو به جلوی کبدی قم و حضور این تیم در جمع ۱۲ تیم بر‌تر ساحلی ایران، ما را برای این منظور مجاب کرده است.
کد خبر: ۹۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 12 September 2015
به گزارش تابناک قم، محمدرضا مقصودلو در مراسم افتتاحیه جشنواره همگانی کردن ورزش کبدی که در ورزشگاه شهدای منطقه نیروگاه برگزار شد با اشاره به اهداف این جشنواره اظهار کرد: حضور در میادین ورزشی به ویژه مسابقات بین‌المللی یکی از هدف‌های مهم توسعه این ورزش محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: هدف فدراسیون کبدی رشد هر چه بیشتر این رشته در میان اقشار مردم و توسعه آن در تمامی استان‌ها است.

وی افزود: کبدی ایران امروزه در عرصه بین المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نتایج تیم‌های ملی مردان و زنان ما در مسابقات مختلف برون مرزی خود گویای رشد این رشته است.

رئیس فدراسیون کبدی گفت: یکی از اهداف فدراسیون کبدی پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی است و در صورتی می‌توانیم آینده کبدی کشور را تضمین کنیم که در بخش پایه و رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان کبدی را ترویج دهیم و در بخش آموزش فعال‌تر عمل کنیم.

مقصودلو بیان داشت: کبدی رشته‌ای با ۲ مدال از بازی‌های آسیایی اینچئون است ضمن اینکه قرار است برای نخستین بار لیگ جهانی این رشته فعال شود و این موضوع در اجلاس جهانی کبدی در هند قطعی شد.

وی عنوان کرد: کبدی هنوز موفق به راهیابی به جمع رشته‌های المپیکی نشده است اما برای این منظور، جامعه جهانی کبدی در حال رایزنی هستند و آغاز به کار لیگ جهانی کبدی نیز می‌تواند مقدمه‌ای برای ورود کبدی به المپیک باشد.

رئیس فدراسیون کبدی تصریح کرد: با توجه به حضور تیم ملی کبدی در لیگ جهانی، در نظر داریم برخی از دیدارهای تیم ملی ایران را در قم برگزار کنیم و گام‌های رو به جلوی کبدی قم و حضور این تیم در جمع ۱۲ تیم بر‌تر ساحلی ایران، ما را برای این منظور مجاب کرده است.

مقصودلو افزود: به منظور توسعه و تعمیم رشته کبدی در میان دانش‌آموزان، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش منعقد شده و نخستین دوره مسابقات دانش‌آموزی در مقطع اول دبیرستان به زودی در رامسر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بخش دانشجویی هم انجمن ورزش دانشجویان راه‌اندازی شده و مسابقات ویژه دانشجویی هم به زودی برگزار می‌شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این جشنواره تأکید کرد: یقین بدانید که در صورت تمرین و ممارست در رشته ورزشی کبدی، می‌توانید در مسابقات بین‌المللی هم صاحب مدال و موقعیت خوبی شوید و فدراسیون کبدی هم زمینه مساعد برای پشرفت شما را فراهم خواهد کرد و در این راستا، برنامه‌های مدونی برای ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ارسال شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار