جانشین فرماندهی انتظامی استان ازدستگیری اعضاي یک باند سرقت در شهرستان ساوه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 31 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "یوسف سپهوند "افزود: در عملیات دستگیری اعضای این باند، ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.
وی گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از مغازه های سطح شهرستان ساوه، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي این شهرستان قرار گرفت .
این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از مالباختگان دریافتند، که سارقان در بیشتر موارد سرقتها را به صورت گروهی و با تشکیل یک باند سرقت، در طول شب و از طریق قسمتهای ناایمن اماکن برنامه ریزی می کنند.
وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیس و با شناسایی مشخصات سرکرده باند سارقان، مأموران موفق شدند، این فرد را که از مجرمان سابقه دار بود، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.
سرهنگ سپهوند ادامه داد: فرد دستگیر شده در بازجویی های فنی پلیس به انجام سرقت از مغازه های مختلف سطح شهرستان ساوه با ۲نفر دیگر از همدستانش و پنهان کردن امول مسروقه در انباری در اطراف این شهرستان اعتراف کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۲نفر دیگر از سارقان شناسایی شده در ادامه تحقیقات پلیسی اظهار داشت: اعضای این باند که از سارقان سابقه دار هستند، در تحقیقات فنی پلیسی، تاکنون به ۱۶ فقره سرقت از مغازه های سطح شهرستان ساوه اعتراف کرده اند و تمامی اموال سرقتی نیز از انبار آنان کشف و به مالباختگان تحویل داده شده است.
وی با اشاره به ارزش ۶ میلیارد و۶۰۰ میليون ریالی اموال مسروقه در ارزیابی کارآگاهان پلیس آگاهی یادآورشد: متهمان دستگیرشده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.
این مقام انتظامی با تاكيد بر لزوم توجه هرچه بیشتر مغازه داران به هشدارهای پليس و ضرورت استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب، به منظور پیشگیری از وقوع سرقت افزود: عدم توجه به توصيه‌هاي پليس و كوتاهي در استفاده از وسايل نوین کنترلی، در بیشتر موارد از عواملي است كه بستر ‌ساز وقوع سرقت از مغازه ها و دیگر اماکن بوده و به همین منظور لازم است تا افراد همواره علاج واقعه را قبل از وقوع کرده و با توجه به نکات ایمنی از بروز چنین جرایمی پیشگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار