حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی
به فرموده مقام معظم رهبری مسئولان باید جوانان انقلابی را گرامی بدارند ،این روحیه انقلابی است که کشور را از خطر حفظ می کند
کد خبر: ۹۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 11 September 2015

به گزارش خبرنگار سایت تابناک،حجت الاسلام شکوری درخطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری دردیدار با هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز چهارشنبه گفت: موضوعات مهم سخنرانی آن بزرگوار دراین دیدار این بود که نباید اجازه داد آمریکا دوباره در کشور نفوذ کند ،بعضی اصرار دارند شیطان بزرگ را فرشته نجات جلوه دهند ،مذاکره با آمریکا در هر موضوع دیگری ممنوع است.

وی افزود:مقام معظم رهبری دراین دیدار به سخن خود ادامه داد ما فقط در قضیه هسته ای با مذاکره با آمریکا به دلایل مشخص موافقت کردیم،تصور صهیونیست ها از بهره بردن از مذاکرات هسته ای خیالی خام است ،مسئولان باید جوانان انقلابی را گرامی بدارند ،این روحیه انقلابی است که کشور را از خطر حفظ می کند،حمایت قاطع از شورای نگهبان و حق نظارت استصوابی او و حق الناس دانستن رأی مردم در تمامی انتخابات.

علل و عوامل تأخیر ازدواج در جوانان

خطیب جمعه با تبریک روز اول ذی الحجه که مصادف با روز ازدواج امیرمؤمنان(ع) و فاطمه زهرا(س) و روز ازدواج می باشد اظهار داشت: در آیات و روایات متعدد مسلمانان بویژه جوانان اعم از دختر و پسر به ازدواج کردن تشویق شده اند و برای آن آثار و برکاتی ذکر شده است از قبیل:ازدیاد جمعیت ،مباهات پیامبر(ص) بر امم دیگر،عمل به سنت پیامبر،رانده شدن شیطان از انسان،محفوظ ماندن دین ،زیبایی اخلاق ،زیاد شدن روزی

وی در ادامه علل و عوامل تأخیر ازدواج را به ترتیب زیر مورد بررسی قرار دادگفت:زیاد شدن مقدار مهریه،برخوردهای غیر منطقی بعضی از والدین ،گذاشتن شروط بیش از حد نوعاً از طرف خانواده دختر ،پررنگ جلوه دادن مسائل مادی ،اجبار پسر یا دختر از طرف والدین برای ازدواج اجباری،شیوع بیکاری در بین جوانان و کم شدن فرصت های شغلی یا کمبود درآمد ،تبلیغات رسانه های فاسد ،متأثر شدن بعضی از جوانان از نظریات و اصول اعتقادی غرب و در نهایت داشتن روابط نامشروع در بعضی از جوانان و اشباع غریزه جنسی در آنان ازجمله تاخیر ازدواج درجوانان است.

وی در ادامه رسالت اولیا و مراکز فرهنگی و تبلیغی را در ترویج ازدواج در میان جوانان بسیار حساس و سرنوشت ساز برشمرد.

جوانان متدین بهترین های امت اسلامی هستند

حجت الاسلام شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت :امیرمؤمنان(ع) می فرماید هر کس نهالهای تقوا را کاشت میوه های هدایت را چید .

وی در ادامه با بررسی موضوع امت اسلامی گفت:در بخشی از روایات عنوان بهترین های امت اسلامی مطرح شده است که چند گروه در این زمینه به عنوان بهترین های امت معرفی شده اند از جمله جوانان مطیع و عابد هستند رسولخدا(ص) می فرماید بهترین فرد امت من کسی است که جوانی خود را در طاعت خدا بگذراند.

در ادامه افزود: در ارتباط با جایگاه جوانان متدین روایات متعددی وارد شده است از جمله رسولخدا(ص) می فرماید برتری جوان عابدی که در جوانی خود ره بندگی پیش گرفته بر انسان پیری که در بزرگسالی به عبادت روی آورده همچون برتری فرستادگان الهی بر دیگر مردمان است.

خطیب جمعه تصریح کرد: ریشه این جایگاه والای دوران جوانی را باید در ویژگیها و خصوصیات این دوران جستجو کرد از قبیل استقلال طلبی،برتری جـویـی،پرخـاشگری،بـحران هـویـت،بحـران روابـط اجتماعی،بحران جنسی،پرسشگری،تشخص طلبی،احساسی و عاطفی بودن که کنترل و مهار کردن آنهااراده آهنین و ایمان راسخ نیاز دارد.

حجت الاسلام شکوری در پایان این بحث با اشاره به احادیثی که از رسولخدا(ص) مبنی بر بیمناکی آن بزرگوار از آینده امت خود نقل شده گفت: کسب ها و درآمدهای حرام ،بوجود آمدن پیشوایان گمراه کننده ،گرایش به شهوت رانی و لذت جویی ،رباخواری ،پیروی از هوای نفس ،ریاکاری ،حق کشی قاضیان و رفتارهای منافقانه از جمله مواردی می باشند که رسولخدا(ص) به خاطر آنها بر آینده امت خود بیمناک بود.

مواضع امام جواد(ع) در برابر فرقه های منحرف

خطیب جمعه با اشاره به 30 ذی القعده روزشهادت امام جواد(ع) نیز گفت : موضوع امامت ایشان به دلیل اتفاق آن در 8 سالگی و قبل از بلوغ در محافل کلامی امامیه مطرح گردید و به امامت امام علی النقی(ع) و امام عصر عج نیز کشیده شد.

وی درمورد مناظرات علمی امام جواد(ع) با دانشمندان فرق مختلف نیزگفت:امام از دو جهت به این مناظرات کشیده می شد یکی از طرف شیعیان خود که میخواستند علم الهی را در امام بیابند دیگری از سوی حکومت بویژه مأمون و معتصم که می خواستند با تشکیل مجالس مناظره امام را رو در روی برخی از دانشمندان بنام زمان قرار بدهند .

خطیب ادامه داد یکی از پدیده های جوامع اسلامی در عصر امام جواد(ع) بوجود آمدن فرقه های متعدد بود که خود حکومت ها در به وجود آمدن آنها نقش داشتند از قبیل مجسمه،واقفیه ،زیدیه و غلات که امام جواد(ع) با زیبایی تمام جامعه را از انحراف فکری و اعتقادی آنان آگاه می ساخت و با این اندیشه های انحرافی مبارزه می کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار