رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: ۱۵۰ بسیجی در قالب طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی در آبادان آموزش دیده و در طرح غربالگری بیماری کووید ۱۹ مشارکت دارند.
کد خبر: ۹۲۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 14 December 2020

نجمه سیدآقامیری دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح محله محور شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی آموزش لازم به بسیجیان شرکت کننده در طرح داده شد و این افراد در قالب تیم‌های نظارتی و مراقبتی حوزه‌های بسیج بر اساس نزدیکی به پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی محله‌های شهری سازماندهی شدند.

وی افزود:در مناطق روستایی آبادان نیز آموزش و همکاری نیروی‌های بسیجی بر اساس حوزه‌های مقاومت و خانه‌های بهداشت در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

سیدآقامیری هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی را در راستای اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به منظور قطع زنجیره کرونا در محله‌های مختلف آبادان اعلام کرد و اظهار داشت:کمیته‌های پنجگانه به منظور اجرای دقیق این طرح در شهرستان آبادان فعال هستند.

وی گفت:گشت‌های نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی با همکاری بسیج اصناف و گروه‌های بازرسی مرکز بهداشت آبادان فعال شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان به کاهش میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان آبادان پس از اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: برای حفاظت مردم در برابر بیماری هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری وجد ندارد.

۵۰ درصد از بیماران نیازمند بستری مربوط به دورهمی خانوادگی است

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: دورهمی‌های خانوادگی از اصلی‌ترین علت‌های ابتلا به کووید ۱۹ بشمار می‌رود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان هوشان شریعتی افزود: افراد بالای ۶۰ سال و آن‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند با توجه به ضعف سیستم ایمنی آسیب‌پذیر هستند اما این بدین معنا نیست که کودکان و جوانان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند هر چند این افراد خود می‌توانند عامل انتقال بیماری هم باشند.

وی از مردم خواست در آستانه‌ی بلندترین شب سال به منظور پیشگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا از دورهمی خانوادگی اجتناب کنند.

۲۹۶ هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار