سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به وضعیت تأکید بر اهمیت تلفیق مباحث فرهنگی و دینی با مباحث تفریحی در پروژه‌های شهری خدمات شهرداری در حوزه سرور و نشاط اجتماعی را چشمگیر خواند.
کد خبر: ۹۲۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 14 December 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) بیان نورانی دارند که شهری که در آن امنیت و نشاط اجتماعی وجود نداشته باشد فایده‌ای ندارد، امنیت که به عهده دستگاه قضایی است و بخش بعدی سرور و نشاط اجتماعی است که شهردار قم به شکل بسیار خوب و غیرقابل‌باوری برای خود من در این عرصه ورود کرده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم افزود: خدمات گسترده و بسیار چشمگیری در این عرصه انجام‌شده و قدم‌های بلندی در این حوزه برداشته ‌شده است، کارهایی که به شکل خوبی اوقات فراغت جوان‌ها را پر بکند و آنها را به سمت تفریحات سالم بکشاند صورت گرفته است.

یزدی افزود: در فرمایشات پیامبر(ص) آمده است که اگر کسی بیکار شد شیطان بیکار نمی‌نشیند و او را به گناه وامی‌دارد اگر ما بتوانیم به این شکل وقت جوانان را با تفریحات بسیار سالم و مفرح پر بکنیم این جوان سراغ جرم  و گناه نمی‌رود و این بهترین قدم در راستای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که اسلام ورزش و تفریح را لازم می‌داند و حتی ضروری می‌شمارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به سرنوشت حضرت یوسف(ع)، افزود: برادران یوسف بهترین دلیلی که پیدا کردند برای اینکه بتوانند حضرت یوسف را از پدرشان حضرت یعقوب بگیرند، ضرورت تفریح و گردش برای جوان بود.

یزدی تأکید کرد: نگاه دین به پر کردن اوقات فراغت جوان با ورزش، تفریح و امور مفرح بسیار نگاه زیبایی است و می‌تواند باعث پیشگیری از وقوع جرم شود.

وی تصریح کرد: نکته مهمی که در نگاه گروه شهردار فعلی و مدیریت شهری وجود دارد این است که مباحث تفریحی و ورزشی و امور طبیعی و فرح‌بخش را به مسائل فرهنگی گره‌زده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم افزود: وقتی کسی وارد باغ پرندگان می‌شود در کنار اینکه درس خداشناسی را از خود همین پرندگان زیبا می‌گیرد دیدن یک روایت زیبا و یک‌جمله‌ای که روح او را با طبیعت و فرهنگ رشد بدهد بسیار ارزشمند است.

یزدی تأکید کرد: سردیس شهدا در شهر می‌تواند یادمان بیاورد که امنیت و سلامت و نشاط اجتماعی که داریم مدیون چه کسانی است و اینکه چه سرو قامتانی خون خودشان را نثار کردند که کشور ما بتواند سرپا بایستد.

وی ادامه داد: تلفیق مباحث فرهنگی و دینی با مباحث فرح بخشی است که نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار