‌ رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرج از بهره‌برداری قطعه نخست خط۲ قطار شهری کرج تا پایان سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 14 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» علی اصغر صلواتی در مورد روند کار در قطعه نخست خط دو پروژه قطار شهری کرج اظهار داشت: در این فاز از کار که حد فاصل ایستگاه 45متری گلشهر تا چهارراه طالقانی است به پیشرفت فیزیکی 87 درصد رسیدیم.

وی افزود: از 13درصد حجم باقیمانده تا تکمیل 100درصدی کار در قطعه نخست خط2 قطار شهری کرج، بیش از 7درصد امور مربوط به خرید تجهیزات است و درصد کمی به انجام کارهای عمرانی اختصاص دارد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به اینکه "طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته افتتاح قطعه نخست خط2 قطار شهری کرج تا پایان سال‌جاری است" بیان کرد: در صورت خرید تجهیزات لازم با یک برنامه ریزی فشرده شاید بتوانیم زودتر از موعد مقرر و در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از این بخش از پروژه قطار شهری کرج باشیم.

صلواتی با اشاره به اینکه "از نظر مالی و تامین اعتبار به پروژه متروی کرج برای تکمیل قطعه نخست، عمده مباحث مالی حل شده است و تنها در تعیین نرخ ارز مشکلاتی وجود داشته که حل آن توسط شهرداری  پیگیری شده است" گفت: در این مورد مبلغ حاصل از فروش اوراق مشترک 250 میلیارد تومانی که در سال 98 تخصیص داده شده بود در سال جاری به این پروژه تزریق شد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج عنوان کرد: اوراق مشارکت تخصیص داده شده  در سال‌جاری نیز نهایت در تا خرداد ماه سال 1400 در حساب قطار شهری واریز می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه "2رام قطار هر کدام با 7واگن برای حرکت در قطعه نخست خط قطار شهری کرج پیش بینی شده است" ادامه داد : واگن‌های قطار از طریق شفتی که در کنار ایستگاه متروی چهارراه طالقانی حفاری می‌شود به درون تونل انتقال پیدا می‌کند.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با بیان اینکه "تکمیل پروژه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج ادامه دارد" تصریح کرد: عملیات اجرایی "شفت" انتقال واگن‌ها  به درون تونل اواخر دی‌ماه امسال به اتمام می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار