مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش استان فارس با اشاره به اینکه هزینه شهریه ثبت‌نام در مدارس غیرانتفاعی استان فارس بالا نیست، افزود: برای کاهش این هزینه‌ها، بخشنامه‌ای تدوین و متناسب با هزینه‌های تمام‌شده محاسبه می‌شود و در اختیار این‌گونه مدارس قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ 01 March 2015
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با بانک مهر ایران صورت گرفت، مقرر شد که تسهیلات بانکی با بهره چهار درصد به مدیران مراکز آموزشی غیردولتی و دانش‌آموزان اختصاص یابد.
به گزارش فارس، مجتبی زینیوند بعدازظهر امروز در حاشیه همایش موسسان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی نواحی چهارگانه شیراز در سخنانی اظهار داشت: برای ارائه کمک به مراکز آموزشی غیرانتفاعی و هزینه شهریه، تسهیلات بانکی تا سقف 10 میلیون تومان و مراکز غیرانتفاعی از 15 تا 300 میلیون تومان اختصاص می‌یابد که این میزان کافی نیست.
وی با اشاره به اینکه هزینه شهریه ثبت‌نام در مدارس غیرانتفاعی استان فارس بالا نیست، افزود: برای کاهش این هزینه‌ها، بخشنامه‌ای تدوین و متناسب با هزینه‌های تمام‌شده محاسبه می‌شود و در اختیار این‌گونه مدارس قرار می‌گیرد.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در این طرح هزینه ثبت‌نام در هر مدرسه بر اساس نوع خدمات ارائه‌شده متفاوت است و در این مورد نیز گذشتن سقف برای شهریه‌ها منطقی نیست.
زینیوند تصریح کرد: بالاترین شهریه دریافتی در تهران از دانش‌آموزان 4 میلیون و 800 هزار تومان است اگر در استان فارس از دانش‌آموزی بیش از 5 میلیون تومان دریافت شده باشد باید آن را گزارش دهند تا نسبت به آن رسیدگی شود.
وی با تأکید بر اینکه سیاست وزیر آموزش‌وپرورش توسعه مشارکت‌های مردمی در قالب استفاده از ظرفیت‌ها برای افزایش توان کمی و کیفی در مدارس غیردولتی است، گفت: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای که با تمام مدارس منعقد شده، شاهد افزایش توان علمی دانش‌آموزان و جلب اعتماد مردم باشیم.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش بیان داشت: بیش از 12 هزار مرکز و مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که سهم استان فارس از نظر توسعه کمی و کیفی از درصد قابل قبولی برخوردار است.
زینیوند اضافه کرد: تعداد ثبت‌نام دانش‌آموزان در مراکز غیردولتی در شیراز 25 درصد و در استان فارس 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد. وی بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف مراکز غیردولتی کاهش تصدی‌گری و افزایش توان علمی، پژوهشی و آموزشی دانش‌آموزان است.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: مدیرکل و مدیران آموزش‌وپرورش استان فارس در راه‌اندازی مدارس غیردولتی همکاری بسیاری داشته‌اند.
مدیر مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان فارس نیز در این همایش در سخنانی اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و 509 مرکز غیرانتفاعی با یک‌هزار نیروی آموزش‌دیده در شیراز مشغول فعالیت هستند.
رسول قانونی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده بیش از 65 درصد قبولی تیزهوشان و استعدادهای درخشان از مدارس غیردولتی هستند که نیاز به توجه جدی از سوی مسئولان دارند. رئیس ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز نیز در این همایش اظهار داشت: برای ارتقای علمی و آموزشی دانش‌آموزان تنها سرموقع آمدن و رفتن معلمان در کلاس‌ها کافی نیست بلکه باید به مسائل روان‌شناختی دانش‌آموزان نیز توجه شود.
نصرالله کیانی خاطرنشان کرد: استقبال دانش‌آموزان از مدارس غیردولتی در شیراز بسیار است و در این مورد نیز شاهد ثبت‌نام 25 درصد آنان در این مراکز هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار