اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 21 آبان توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 11 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 21 آبان ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 21 آبان بشرح زیر است:

انهدام باند سارقان سیم برق در غرب مازندران / اعتراف سارقان به 68 فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند سارقان سیم برق و کشف 68 فقره سرقت در شهرستان های غرب استان توسط پلیس آگاهی "چالوس" خبر داد .

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق و کابل و تجهیزات انتقال برق در شهرستان های "نوشهر، عباس آباد و چالوس"، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی طی چند هفته، ماموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس سرانجام موفق شدند، رد باند حرفه ای 11 نفره از سارقان سیم برق در غرب مازندران را که در شهرستان های عباس آباد، نوشهر و چالوس" فعالیت داشته اند، شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان به سرقت و هماهنگی قضائی، ماموران پلیس آگاهی چالوس در چند مرحله عملیات غافلگیرانه، متهمان را دستگیر کردند .

سردار میرزایی با اشاره به اعتراف سارقان و اعضای این باند به 68 فقره سرقت کابل و سیم برق، افزود: متهمان میزان سرقت سیم برق را بیش از 25 تن که برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی آن 125 میلیارد ریال برآورد شده اعلام که تلاش برای کشف اموال مسروقه و دستگیری مالخران همچنان ادامه دارد.

وی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل مرجع قضائی خبر داد و افزود: برخورد با سارقان از اولویت های پلیس بوده و نقش همه دستگاه ها و مردم در کاهش و پیشگیری از سرقت در جامعه مهم و تعیین کننده است .


----------------------------------------------------------------


چگونگی درخواست تمديد مشمولان خدمت وظیفه عمومی تشریح شد

معاون وظیفه مازندران عمومی فرماندهی انتظامی استان، چگونگی درخواست تمديد مشمولان خدمت وظیفه عمومی را تشریح کرد.

سرهنگ وحید بریمانی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان اینکه سازمان وظيفه عمومي ناجا به عنوان يک سازمان پيشرو، خدمت رساني به مشمولان و خانواده ها را سرلوحه ماموريت هاي خود قرار داده است، گفت: بر اين اساس با لحاظ شرايط کرونايي و تاخير در برگزاري کنکورهاي سراسري دانشگاه ها و اعلام نتايج بعد از شروع سال تحصيلي جديد برای کاهش استرس مشمولان و خانواده آنها و جلوگيري از مراجعات غيرضروري به معاونت وظيفه عمومي و تعيين تکليف سريع وضعيت خدمتي مشمولان، به خانواده ها و مشمولان خدمت وظیفه عمومی توصیه می شود با قيد فوريت موارد زیر را مد نظر قرار دهند.

وی اظهار کرد: مشمولاني که در مقاطع کارداني در نيمسال دوم سال تحصيلي 99 از دانشگاهها پذيرش مي گيرند در صورت اعزام به خدمت مقدس سربازي، ترخيص از خدمت آنها مغاير ماده 8 آيين نامه اجرايي معافيت هاي تحصيلي بوده و امکان پذير نخواهد بود

بریمانی افزود: بنابراين با درخواست هاي تمديد اعزام افراد واجد شرايط اخذ معافيت تحصيلي که از طريق کنکور سراسري دانشگاهها در مقطع کارداني قبول شده اند اما شروع به تحصيل آنها به بهمن ماه موکول شده، موافقت مي شود.

معاون وظیفه عمومی مازندران با اشاره به اینکه درخواست هاي تمديد موعد اعزام مشمولان مذکور در بند يک، به صورت مستمر بررسي و برابر مقررات اقدام می شود، افزود: موعد اعزام اين گونه مشمولان که اوراق اعزام به تاريخ هاي سوم آذر يا دي ماه 1399 اخذ و از طريق کنکور سراسري مورد پذيرش دانشگاه ها قرار گرفته و ثبت نام نموده اند تا تاريخ سوم اسفندماه 99 بلامانع است.

وی افزود: درخواست هاي توجيه غيبت مشمولان فوق الذکر که متقاضي اخذ معافيت تحصيلي هستند، روزانه برابر ضوابط ابلاغي ، بررسي و پاسخ ثبت به مشمولان اطلاع رساني می شود.

سرهنگ بریمانی با بیان اینکه مشمولاني که در مقاطع تحصيلي کارشناسي و بالاتر براي نيم سال دوم تحصيلي پذيرفته شده اند، افزود: این افراد در صورت در خواست تمديد، اعزام آنها به مانند مشمولان بند 2 تا تاريخ سوم اسفندماه بلامانع است.


----------------------------------------------------------------


کشف 365 کیلو قهوه غير مجاز از کارگاه تولیدی در ساری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 365 کیلوگرم قهوه غير مجاز از کارگاه تولیدی در شهرستان "ساری" خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمد پور با اعلام این خبر، گفت: در اجراي طرح سراسري مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص مقابله با قاچاق کالا هاي اساسي ، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس امنيت اقتصادي در پي کسب خبری مبني بر اينکه افرادي غير بومي اهل یکی از استان های کشور در شهرستان ساري با اجاره يک مکان غير بهداش

masoud pashna, [۱۱.۱۱.۲۰ ۱۶:۴۶]
تي و فاقد مجوز در تهيه، تولید و فروش مواد غذايی از نوع قهوه فعاليت مي کنند، موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقیقات پلیسی و شناسایی کارگاه تولیدی با اخذ حکم قضائي با همکاري نمايندگان صمت و دانشگاه علوم پزشکي استان به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران، خاطر نشان کرد: در بازديد از کارگاه مربوطه 365 کيلوگرم قهوه غيرمجاز و يک دستگاه ساخت و توليد قهوه به نام دي وي آر به ارزش 3 میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ محمدپور، اظهار کرد: اموال مکشوفه به سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي تحويل و محل و مکان مورد نظر که فاقد هرگونه مجوز قانونی فعالیت بوده پلمب شد.


-------------------------------------------------------------


پیشنهاد رشوه 644 میلیونی عامل افیونی برای فرار از دست عدالت

جانشین مازندران فرمانده انتظامی استان از دستگیری عامل افیونی و کشف موادمخدر شیشه با رد رشوه 644 میلیون ریالی مامور وظیفه شناس پلیس در شهرستان چالوس خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید موسی حسینی با اعلام این خبر، گفت: ماموران انتظامی کلانتری 13 مرزن آباد شهرستان چالوس در عملیات پلیسی متهم به تهیه وتوزیع موادمخدر صنعتی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: با کشف موادمخدر شیشه متهم برای فرار از دست قانون و عدالت به ماموران پلیس حین انجام وظیفه، پیشنهاد رشوه شامل ( یک قطعه سکه پارسیان، سکه طلا یک گرمی، انگشتر طلا ) و همچنین برادر متهم 2 هزار دلار وجه نقد جمعا به ارزش 644 میلیون ریال را داده که ماموران با صحت عمل و رد رشوه پیشنهادی، مراتب را صورتجلسه و پس از تشکیل پرونده متهم را به مرجع قضائی معرفی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: متهمان به اتهام پرداخت رشوه با قرار وثيقه يک ميليارد ريالی و براي ديگر جرایم ارتکابي با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.


-----------------------------------------------------------


دستگیری 2 سارق سیم و کابل برق در قائم شهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری 2 سارق حرفه ای سیم و کابل برق با 26 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم وکابل برق در سطح شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: ماموران پلس آگاهي شهرستان با همکاری ماموران کلانتری12با انجام اقداماتی تخصصی و بررسي هاي همه جانبه موفق به شناسايي 2 نفر سارق سيم برق در اين ارتباط شدند .

سرهنگ خادمی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی در يك عمليات ضربتي متمان در حین تردد در این شهرستان با یک موتورسیکلت فاقد پلاک دستگیر شدند.

وی با بیان این که در جریان رسیدگی به این پرونده یک نفر مالخر اموال سرقتی نيز دستگیر شد اظهار داشت: متهمان در بازجویی ها به 26 فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع و ساختمان های نیمه کاره در این شهرستان اعتراف کردند.

خادمی در خاتمه، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و افرادي که بدون جهت در محل زندگي آنان پرسه مي زنند از طریق شماره تلفن 110 مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------


سارق اموال داخلی خودرو در نکا به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق داخل خودرو و کشف 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال داخل خودرو در سطح شهرستان نکا، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام اقدامات پلیسی، یک سارق سابقه دار را به عنوان مظنون شناسایی و پس از هماهنگی با مقامات قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی ها تاکنون به 10 فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه به شهروندان،توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .


-----------------------------------------------------


کشف دام قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان "سوادکوه شمالی"، از كشف 17 راس دام قاچاق و فاقد مجوز در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"، در تشریح این خبر گفت: در

masoud pashna, [۱۱.۱۱.۲۰ ۱۶:۴۶]
راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامي این شهرستان در حین کنترل محورهاي مواصلاتي به یک خودروی کامیونت در حال تردد در یکی از محورهای ورودی این شهرستان مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 17 راس گوساله قاچاق و فاقد مجوز حمل كشف کردند.

سرهنگ فرهودی با اشاره به این که كارشناسان ارزش دام های قاچاق کشف شده را بالغ بر يک ميليارد ريال برآورد كرده اند، گفت: در این راستا راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

وی در خاتمه از شهروندان خواست:در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا و مشاهده هر گونه موارد مشکوک با پلیس 110 تماس بگیرند.


-------------------------------------------------------------


دستگیری سارقان کیف قاپ با 6 فقره سرقت در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسایی و دستگیری 2 سارق کیف قاپ با 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"ناصر علی صفر پور" در باره جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی از شهروندان در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: ماموران این فرماندهی پس از انجام اقدامات اطلعاتی ،در حین گشت زنی در محدوده کمربندی غربی به یک خودروی سواری با سرنشین در این راستا مشکوک و آن را در عملیاتی ضربتی متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

سرهنگ صفرپور، خاطر نشان کرد: در بازرسی صورت گرفته از خودرو 5 عدد کیف زنانه،4 عدد انگشتر و گوشواره طلا،10 عدد کارت شناسایی ملی، گوشی تلفن همراه و مقادیر قابل توجه دیگری از اموال سرقتی کشف شد.

وی همچنین اظهار داشت، متهمان ضمن اعتراف به 6 فقره کیف قاپی در سطح شهرستان ساری ، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

صفرپور در خاتمه بابیان این که سارقان همواره به دنبال کسب فرصت های لازم برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند، از شهروندان خواست : از حمل وجه نقد به مقدار زیاد و اشیاء گرانقیمت به همراه خود خودداری کنند و به هنگام عبور از خیابان و پیاده روها حتما کیف و وسایل همراه خود را سمت دیوار و یا مسیری که امکان دسترسی برای سارقان میسر نباشد نگه دارند.


------------------------------------------------------


کشف 3 کیلوگرم تریاک در چالوس

جانشین انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 3 کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ حمید عابدی نیا در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتي از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.

جانشین انتظامی شهرستان چالوس، افزود: ماموران با انجام اقدامات متهم را در حین حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری در یکی از ورودی های این شهرستان شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ عابدی نیا از کشف 3 کيلو گرم تریاک در بازرسی از متهم خبر داد و خاطر نشان كرد: این سوداگر مرگ پس از تشکيل پرونده، به مرجع قضائی معرفی شد.

وی بابيان اين که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری وتعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت افراد در تهيه و توزيع مواد مخدر از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------------


کشف 14 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 14 فقره انواع سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " سید محسن جعفری " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: این طرح با هدف افزایش ، آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان ، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران نظم و امنیت عمومی طی 48 ساعت گذشته در سطح شهرستان بابل به اجرا در آمد.

وی با اشاره به کشف 14 فقره سرقت از خودرو و منازل شخصی در این طرح، بیان داشت: در اجرای این طرح 10 سارق منزل و اماکن خصوصی و 16 نفر از ملجوبین تحت تعقیب مرجع قضائی نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.


----------------------------------------------------


كشف چوب جنگلی قاچاق در میاندرود

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود، از توقيف یک خودروی حامل چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"علی داداش تبار "درتشريح اين خبر،گفت: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنی

masoud pashna, [۱۱.۱۱.۲۰ ۱۶:۴۶]
ت عمومی اين فرماندهي حين کنترل خودروهاي عبوري به یک خودروی نیسان حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود ،افزود: ماموران پلیس خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن یک و نیم تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز که متهم آن را از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار ،افزود: در این عملیات راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.

وی در خاتمه از عزم راسخ پليس براي برخورد با قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً با شماره تلفن 110به مرکز فوریت های پليس اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------------------


کشف 3 کیلو تریاک در طرح ارتقا امنیت اجتماعی در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 3 کیلو گرم تریاک و دستگیری 5 سوداگر مرگ در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسن عنایتی گنجی " با اعلام جزئیات این خبر گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در اجرای این طرح که با هدف مقابله با عانلان افیونی و سوداگران مرگ به اجرا در آمد ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به شناسای 5 عانل تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان شدند.

سرهنگ عنایتی ، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در عملیاتی ضربتب متهمان را در حین حمل و جابجایی مواد مخدر با 2 خودروی سواری دستگیر کردند.

وی از کشف 3 کیلو گرم تریاک و 3 کیلو گرم شیشه در بازرسی از خودروی متهمان خبر داد و اظهار داشت: در ادامه این عملیات 6 خرده فروش و 5 معتاد به مواد مخدر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند .

عنایتی در پایان با بیان این که پلیس با افرادی که بخواهند سلامت و آرامش و امنیت افراد جامعه را به مخاطره بیندازند با جدیت برخورد خواهد کرد: از شهروندان نیز انتظار داریم تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار