دکتر ایرج صالحی گفت: پزشکان مطب‌ها باید هر سرماخوردگی را به عنوان کرونا بدانند و بیماران را به مراکز ۱۶ ساعته راهنمایی و هدایت کنند و مهمتر از همه از دادن آنتی بیوتیک به افراد تا تشخیص قطعی خودداری کنند.
کد خبر: ۹۱۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 09 November 2020
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد گفت: بیماران مشکوک به کرونا حتماً به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و از رفتن به مطب پزشکان در راستای سلامتی خود جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا،دکتر ایرج صالحی در ستاد مدیریت پیشگیری از کروناویروس شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: افراد بیمار باید هر گونه سرماخوردگی را به عنوان کرونا بدانند و از رفتن به مطب پزشکان خودداری کنند چراکه برخی پزشکان به تصور و تشخیص سرماخوردگی اقدام به دادن آنتی بیوتیک به بیمار می‌کنند و این امر در صورت کرونا بودن موجب طغیان بدن بیمار کرونایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از بیماران کرونایی به نزد پزشکان مطب‌ها می‌روند و پس از مصرف آنتی بیوتیک و حاد شدن وضعیت بیماری خود به ما مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: علت بسیاری از مرگ‌های بیماران کرونایی نیز این امر بوده که بیماران دیر به مراکز ۱۶ ساعته برای تشخیص بیماری خود مراجعه کرده اند و در این پروسه به پزشکان مطب‌ها مراجعه داشته اند و با مصرف آنتی بیوتیک به گمان سرماخوردگی بدن آن‌ها دچار طغیان شده است.

صالحی افزود: پزشکان مطب‌ها باید هر سرماخوردگی را به عنوان کرونا بدانند و بیماران را به مراکز ۱۶ ساعته راهنمایی و هدایت کنند و مهمتر از همه از دادن آنتی بیوتیک به افراد تا تشخیص قطعی خودداری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد زنجیره انتقال کرونا به دورهمی‌های خانوادگی و گردهمایی‌های مختلف در قالب جشن، عروسی، ختم و ... مرتبط است، خاطرنشان کرد: غربالگری سوم کرونا در شهرستان اسدآباد در ۱۰ آبان ماه به پایان رسیده و از هفته آینده غربالگری چهارم در شهرستان آغاز خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم نکات بهداشتی را رعایت کنند و در صورت بروز علائم با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند، خاطرنشان کرد: مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته کرونا فقط از طریق سامانه ۴۰۳۰ نیست و افراد به صورت مستقیم نیز می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و توسط پزشک ویزیت شده و خدمات دریافت کنند.

حمزه عبدکوند با اشاره به بحرانی شدن وضعیت شیوع کرونای این شهرستان گفت: برای کنترل وضعیت و بازگرداندن شرایط به قبل نیاز به تدابیر جدی بوده که در همین راستا محدودیت‌های ۱۰ روزه برای گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ شهرستان از چند روز پیش اعمال و اجرای آن آغاز شده است.

فعال‌تر شدن مراکز ۱۶ ساعته شهرستان از دیگر مواردی بود که معاون فرماندار اسدآباد به آن تأکید و اظهار کرد: غربالگری‌ها باید توسط دانشکده با جدیت هر چه بیشتری برای کنترل شرایط انجام گیرد و خانه بهداشت و بهورزان روستا‌ها نیز بیش از گذشته فعال شوند و غربالگری روستا‌ها نیز پیگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار