معاون اجرايی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان گفت: خوشبختانه شهروندان همدانی، مقررات ملی ساخت‌وساز را به‌درستی رعایت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 08 September 2015
معاون اجرايی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان گفت: خوشبختانه شهروندان همدانی، مقررات ملی ساخت‌وساز را به‌درستی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا؛"ناصر خاکی‌زاده" اظهار کرد: با رعایت مقررات ملی ساختمان‌سازی، مشروط بر محاسبات به روز و دقیق اگر حادثه‌ای مانند زلزله رخ دهد و ساختمان متحمل خساراتی شود، مهندسین ناظر باید پاسخ‌گو باشند.

وی با بیان اینکه علاوه بر سازمان نظام مهندسی دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری، کارشناسان ماده 35 و اداره راه و شهرسازی نیز مسئولیت کنترل بر ساخت‌وسازها را دارند، افزود: هرگاه مهندسین ناظر، تخلفی را مشاهده کنند باید آن را به شهرداری و سازمان نظام مهندسی منتقل کنند.

خاکی‌زاده اظهار کرد: به استناد تبصره هفت ماده 100، اگر تخلفی از ساخت‌وسازهای دارای پروانه صورت گیرد، شهرداری‌ها و مهندسین ناظر مکلف هستند نسبت به عملیات اجرایی ساختمان‌هایی که به مسئولیت آن‌ها احداث می‌شود از لحاظ انطباق با مشخصات مندرج در پروانه و محاسبات فنی ضمیمه آن به‌صورت مستمر نظارت داشته باشند.

وی در بخش دیگری تصریح کرد: همه ساخت‌وسازها باید در چارچوب نظام و رعایت مقررات باشد چرا که سرمایه ملی محسوب می‌شود.

خاکی‌زاده خاطرنشان کرد: در همدان به‌ویژه در مناطق شمال و جنوب شهر که عمدتا حاشیه‌نشین هستند حساسیت‌های خوبی در راستای رعایت مقررات از جانب مردم مشاهده شده است.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفات نسبت به گزارش آن اقدام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار