سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: حجم مناسبات ایران با کشور روسیه در سال آینده افزایش می ‌یابد.
کد خبر: ۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ 01 March 2015

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: حجم مناسبات ایران با کشور روسیه در سال آینده افزایش می ‌یابد.

به گزارش فارس: ، مهدی سنایی ظهر در کمیته برنامه ‌ریزی شهرستان نهاوند با اشاره به برقراری تعامل سازنده با دنیا در دولت یازدهم اظهار کرد: در مدت کمی که از عمر دولت تدبیر و امید می ‌گذرد به حجم بالایی از مناسبات اقتصادی با اکثر کشورها به ویژه روسیه دست یافته‌ ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال 2014 قراردادهای بسیاری را با روسیه منعقد کرده ‌ایم، افزود: سال آینده سال به ثمر رسیدن و اجرایی کردن این مناسبات، قرارداد ها و مصوبات است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به اینکه برای نخستین بار قرارداد صادرات آبزیان از ایران به روسیه منعقد شده، افزود: این قرارداد می ‌تواند در بخش تولید و اشتغال نقش به‌ سزایی داشته باشد

وی با اشاره به اینکه با هدف گسترش بخش تولید و ایجاد اشتغال قرارداد صادرات تخم مرغ و لبنیات از کشور به روسیه منعقد شده، افزود: این قرارداد ها فقط در بخش تولیدات کشاورزی است که استان‌ ها یی مثل همدان و شهرستان‌ها یی مانند نهاوند به عنوان قطب تولید لبنیات و گوشت سفید و قرمز می‌ توانند در این زمینه فعال شوند.

سنایی به پیگیری برای اجرا و تکمیل بسیاری از طرح ‌های در دست اجرا در نهاوند اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تعطیلی سد گرین که بزرگترین سد آبی غرب کشور است به طور میانگین هر ماه با وزرای مربوطه به صورت تلفنی و یا حضوری در دفتر سفارت ایران در روسیه مذاکره دارم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه تا پایان عمر این دوره مجلس شورای اسلامی خود را همچنان نماینده مردم نهاوند می ‌دانم، گفت: از حقوق مردم نهاوند به صورت قاطع حمایت و دفاع خواهم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار