کد خبر: ۹۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴ 07 September 2015

برگزاری جشنواره استانی تئاتر البرز مشکلات تئاتر کرج را اِسکن کرده و در اختیار مسئولان می‌گذارد بلکه گره‌ای از کلاف سردرگُم هنر، به ویژه تئاتر در کرج با ظرفیت‌های فراوان باز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دو روز از جشنواره تئاتر استانی البرز می گذرد و سیل اعتراض تماشاگران به پلاتو «حیاتی مهر» به راه افتاده است. نبود صندلی کافی و گرمای سالن صدای تماشاگران را در آورده است و برخی از کارگردانانی که آثارشان در جشنواره در حال اجرا است از نبود امکاناتی چون نور و سیستم صوت در رنج و عذاب هستند.

خبرنگار مهر در این خصوص با مدیر پلاتوی «حیاتی مهر» که خود عضو هیئت اجرایی انجمن هنرهای نمایشی استان است گفتگویی ترتیب داده است.

علی شهبازی با اشاره به اینکه در هر شرایطی حق با مخاطب و هنرمندان به ویژه کارگردانان شرکت کننده در این جشنواره است، می گوید: ستاد برگزاری موظف به تامین شرایط اولیه برای مخاطبان و هنرمندان است.

وی در ادامه می افزاید: با وجود نبود امکانات کافی همه اعضای ستاد برگزاری جشنواره تلاش خود را برای ایجاد شرایط مطلوب و مناسب در پلاتو حیاتی مهر انجام دادند.

عضو هئیت انجمن هنرهای نمایشی استان البرز خاطرشان می کند: در پلاتوی «حیاتی مهر» سیستم تهویه و خنک کننده هوا وجود دارد ولی برخی از کارگردانان از سیستم نور بیشتر استفاده می کنند و همین امر گرمای هوا را تشدید می کند و همچنین برپایی دکورهای خاص از سوی طراحان دکور باعث شده است فضای پلاتو را اشغال می کند.

هنرمندان تئاتر با وجود کمبود امکانات صحنه را ترک نمی کنند

شهبازی می گوید: تلاش های مدیرکل اداره ارشاد اسلامی البرز و مسئولان این اداره باعث شده است برای تجهیز سالن ها و ساخت پلاتوی جدید اعتبار تخصیص داده شود امیدواریم بخش عمده ای از مشکلات تا سال آینده مرتفع شود.

وی می افزاید: سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری کرج به نوعی پدر معنوی و مالی هنرمندان تئاتر در شهرستان کرج شده است به طوری که در سال گذشته به همت همین سازمان نمایش شیرین به روایت امروز را در جشنواره تئاتر بین المللی تئاتر فجر در سالن سنگلچ به روی صحنه بردیم.

این کارگردان تئاتر البرز می گوید: در سال جاری با حمایت سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری کرج نمایش جدید با نام «یک ادم معمولی درست مثل بقیه» به نویسندگی علی کوچکی و کارگردانی علی شهبازی برای اجرای عموم در کرج و تهران آماده می شود.

شهبازی می گوید: امیدواریم هنر به ویژه تئاتر در البرز و کرج مورد حمایت دیگر سازمان ها قرار گیرد.

وی در پایان می افزاید: مدیران فرهنگی باید بر خود ببالنند چرا که هنرمندان با وجود کمبودها صحنه را خالی نکرده و برای سربلندی استان تازه تاسیس البرز افتخار آفرینی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار