مدیر کل کتابخانه های فارس گفت: شب شعری با حضور شعرای برجسته کشور به مناسبت یادروز حافظ در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴ 05 September 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:

اعلام برنامه های یادروز حافظ در کتابخانه های عمومی


مدیر کل کتابخانه های فارس با اشاره به برنامه های یادروز حافظ افزود: برای گرامیداشت یادروز حافظ تمامی کتابخانه های عمومی استان فارس برنامه های مدونی را اجرا می کنند که از آن دست، به طور خاص برگزاری شب شعری با حضور شعرای برجسته کشور است که در شیراز برگزار می شود.

جعفری حسینی از برپایی نشستی درباره ویژگی های شعر حافظ نیز خبر داد و گفت: در این نشست افزون بر بررسی جنبه های خاص اشعار این حافظ بلندآوازه، فرصت هایی که او برای شعر و ادبیات امروز ایران فراهم کرده است به کنکاش در می آید.

حافظ خوانی در باشگاه کتابخوان های حرفه ای

وی برپایی برنامه هایی مانند مسابقه نقاشی و تصویرگری ویژه یادروز حافظ را از برنامه های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد و افزود: در این میان نشست های حافظ خوانی با حضور اعضای حرفه ای باشگاه کتابخوان های استان به همراه کودکان از این دست برنامه هاست که با اهتمام همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی فارس ترتیب می یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در پایان با تاکید بر اینکه حافظ، حافظه ادبیات ایران و جهان است، خاطرنشان کرد: تمامی متولیان فرهنگی در این استان باید نسبت به نقش حافظ و جایگاه وی در مکتب ادبی و هنری شیراز حساسیت ویژه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار