مهلت شرکت در مسابقه «میراث کریمه» - که با هدف آشنایی بیشتر عموم مردم با موزه آستان مقدس حضرت کریمه اهل‌ بیت (س) برگزار شده – تا نهم شهریور ماه خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳ 30 August 2020

به گزارش تابناک قم، مسابقه «میراث کریمه» بر اساس اطلاعات متنوع درباره اشیاء نفیس موجود در موزه آستان مقدس فاطمی (س) و تداوم ارتباط این موزه با مخاطبان و علاقه مندان به میراث فرهنگی طرح ریزی شده است و شرکت کنندگان می توانند از طریق سایت اینترنتی، شبکه های اجتماعی و یا ارسال پیامک در آن حضور داشته باشند.

و اما در متن منبع پرسش های این مسابقه به این نکته اشاره شده که موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان قدیمی ترین موزه وقفی جهان و نخستین موزه رسمی تأسیس شده برای بازدید عمومی در ایران، در سال 1314 هجری شمسی آغاز به کار کرده و تا امروز به فعالیت خود ادامه داده است.

این موزه دارای آثار سفال مربوط به 4 هزار سال پیش و همچنین قدیمی ترین کاشی تاریخ دار ایران مربوط به دوره سلجوقی (قرن 5 هجری قمری) است.

در عین حال تابلوی نقاشی غدیر (با نقاشی تمثال حدود 100 نفر از حاضران در واقعه) و نقاشی عاشورا از دیگر مهم ترین و تاریخی ترین آثار موجود در کشور در این موزه نگهداری می شود که مربوط به عصر قاجار است و با تکنیک رنگ روغن و بر روی بوم پارچه ای اجرا شده است.

بیست هزار تمبر ایرانی و غیرایرانی از دیگر گنجینه های موزه آستان مقدس فاطمی (س) است.

همچنین در این موزه قسمتی از پرده کعبه (اهدایی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 هجری شمسی) و لباس های تیرخورده شهید مهدی ایمانی (از شهدای مدافع حرم و از خادمان این آستان) نگهداری می شود.

علاقمندان به این شرکت در این مسابقه می توانند 40 پرسش و پاسخ برگزیده مربوط به اطلاعات و اشیای بی نظیر و کم نظیر موزه آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت (س) را از طریق فضای مجازی بارگیری کنند و از بین آن ها به 14 پرسش مسابقه پاسخ دهند.

اطلاعات تکمیلی از طریق نشانی اینترنتی Quiz.amfm.ir/miras-karimeh2 قابل دریافت است.

پاسخ چهارده پرسش این مسابقه را می توان از طریق همین آدرس، نشانی haramqom_museum در پیام رسان ایتا و یا ارسال یک عدد 14 رقمی به شماره سامانه پیامکی 30001122 انجام داد.

برای برگزیدگان این مسابقه، جوایز مختلف و از جمله مُتبرّکات آستان مقدس فاطمی (س) در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار