مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در راستای ساماندهی و توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان، بانک اطلاعات فعالان قرآنی تهیه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی افزود: بر اساس مصوبه جلسه گذشته شورا، فعالیت‌های قرآنی در این استان به ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی باید توسعه و گسترش یابد.

وی با اشاره به برخی مصوبات در راستای ساماندهی و توسعه فعالیت‌های قرآنی دراستان قم، از افزایش تولید نرم افزارهای تلفن همراه در رابطه با علوم قرآنی خبر داد و گفت: مسئولان مراکز قرآنی تحت آموزش سواد رسانه ای قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه به دنبال تشکیل انجمن خیرین قرآنی درقم هستیم، خاطرنشان کرد: برای اجرای مصوبات قرآنی و تحقق برنامه‌ها و اهداف ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه در استان اختصاص داده‌ایم و از نمایندگان قم در مجلس تقاضا می‌کنیم که اعتبارات این حوزه را افزایش دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح های نوآورانه در برپایی مراسم های عزاداری، گفت: با ایده‌ها و خلاقیت‌های ارائه شده از سوی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، از ابتدای ماه محرم حال و هوای خاصی در شهر مقدس قم ایجاد شده است.

وی بر ضرورت استمرار طرح‌های ارائه شده تا پایان ماه صفر با توجه به شرایط کرونایی تأکید کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌هایی که در جلسات متعدد هیأت اندیشه ورز به تصویب می‌رسد، اجرای آنها با جدیت پیگیری می‌شود و باید از سوی دستگاههای اجرایی مورد حمایت قرار بگیرد.

در پایان جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم از حجت الاسلام فلاح پور جهادگر فرهنگی با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، استاندار قم و جمعی از مدیران و مسؤولان نهادها و دستگاههای فرهنگی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار