کد خبر: ۸۹۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 23 August 2020

 

     

داستان "خوشی و ناخوشی" به گویش گیلکی از زبان قصه گوی لاهیجانی در فضای مجازی روایت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، صفورا ایجه ای یکی از قصه گویان شناخته شده لاهیجان با گویش شیرین گیلکی داستان"خوشی و ناخوشی" را در فضای مجازی روایت کرده است.

صفورا ایجه ای متولد 1340 و اهل لاهیجان است. وی در خصوص فعالیتش می گوید:از آنجایی که زبان مادری و گویش شیرین لاهیجانی در میان مردم  آرام آرام  به دست فراموشی سپرده می شود با تشویق استاد پرویز فکر آزاد به قصه گویی و داستان سرایی به زبان وگویش لاهیجانی پرداختم واز زمستان سال ۹۶ وارد گروه گیل قصه شدم و چندین داستان برای بزرگسالان و کودکان  اجرا کردم وهمچنان در حال فعالیت نیز می باشم.

ایجه ای تاکنون به مناسبتهای مختلفی چون هفته کتاب ،روز دانش آموز با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان همکاری داشته و در مدارس شهر و روستا به قصه گویی برای کودکان و نوجوانان پرداخته است.

داستان "خوشی و ناخوشی" در مورد رعایت بهداشت فردی و اجتماعی برای کودکان در دوران کرونا است. علاقه مندان می توانند برای  شنیدن این قصه به ادرس تلگرام @lahijan_farhang_honar و اینستاگرام به نشانی http://www.instagram.com/bareshfarhangi_lahijan مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار