تابناک: محققان ادعا می کنند که کافئین موجود در قهوه سطح هوشیاری و توجه فرد را افزایش می دهد، موجب فعال شدن مغز و جلوگیری از کاهش حافظه می شود.
کد خبر: ۸۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 05 September 2015
به گزارش تابناک، گروه ترجمه سرویس علمی ایمنا و به نقل از نچرال‌نیوز نوشت: نوشیدن قهوه می تواند به محافظت از مغز کمک کند. قهوه محتوای کافئین طبیعی است، اما محققان در حال کشف این کافئین طبیعی برای تحریک ذهن افراد مسن برای جلوگیری از اختلال شناختی خفیف هستند. محققین هشدار می دهند که قهوه بیش از حد می تواند اثر مخالف داشته باشد.
در یک مطالعه، 1445 نفر از سالمندان بین سنین 65 و 84 در مصرف قهوه بررسی شدند. محققان دریافتند که رابطه جالب توجه است: در کسانی که هر روز یک یا دو فنجان قهوه می خوردند خطر اختلال شناختی کاهش می یابد. شرکت کنندگانی که قهوه نمی نوشند با احتمال بیشتر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر بودند. محققان ادعا می کنند که کافئین موجود در قهوه سطح هوشیاری و توجه فرد را افزایش می دهد، موجب فعال شدن مغز و جلوگیری از کاهش حافظه می شود.
خواص قهوه
۱- به دلیل خاصیت نشاط بخشی قهوه، ضد افسردگی است.
۲- نوشیدن یک فنجان قهوه در بسیاری از مواقع سردرد را برطرف می‌کند.
۳- قهوه به دلیل داشتن ماده‌ای به نام تانن از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.
۴- تحقیقات ۹ ساله دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه به دلیل دارا بودن اسید کلروژونیک، خطر ابتلاء به سرطان کبد را تا ۴۹ درصد و مصرف نامنظم قهوه می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان کبد را تا ۲۹ درصد کاهش دهد.
۵- محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که نوشیدن یک فنجان قهوه در طی روز خطر ابتلاء به دیابت را کاهش می‌دهد. زیرا ترکیبات موجود در قهوه از جمله منیزیم و پتاسیم به سوخت و ساز قند در بدن کمک می‌کند.
۶- محققان ایتالیایی با مطالعه بر روی یک هزار و ۴۰۰ بزرگسال این کشور دریافتند که عادت مصرف کم قهوه برای حفظ سلامت مغز مفید است.
۷- طبق آخرین تحقیقات دانشمندان، مصرف مکرر قهوه در طول ماه، با کاهش خطر ابتلاء به بیماری کلانژیت (بیماری کبد) همراه است.
۸-، قهوه حاوی پروتئینی است که دارای اثری مشابه مورفین بوده و از خاصیت ضددرد و آرام‌بخشی برخوردار است. برخی از این پروتئین‌ها مشابه پروتئین‌های انسانی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :